Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر قصد دارید شیر توالت خود را تعویض کنید یا نیاز به انتخاب یک شیر مناسب برای سرویس بهداشتی یا حمام منزل نوساز خود دارید بهتر است با انواع شیر توالت و فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین شیر دستشویی آشنا شوید.

شیرآلات مناسب، علاوه بر داشتن دوام، بر زیبایی ظاهری و جذابیت دکوراسیون نیز می افزاید. یک راهنمای خرید شیر دستشویی به شما در انتخاب آسان شیرآلات توالت مناسب کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت راهنمای خرید شیرآلات چیست؟

بسیاری افراد ممکن است در زمان خرید شیرآلات زمان و یا حوصله مطالعه مقالات گوناگون در مورد یک محصول را نداشته باشند. از طرفی ممکن است محصولات فنی پیچیدگی های خاص خودشان را داشته باشند و خرید بدون بررسی قبلی شما را دچار مشکل کند. پس راه حل چیست؟ یک راهنمای خرید شیر توالت که نکات مهم در انتخاب شیر توالت مورد نظر شما را جمع بندی کرده باشد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

امروزه تنوع گسترده ای از مدل های شیر دستشویی، از شیر اهرمی توالت تا شیرآلات کلاسیک در بازار موجود است که هر یک می تواند به صورت روکار و یا توکار نصب شود. علاوه بر این، عواملی مانند گارانتی، رنگ، جنس و... نیز در انتخاب شیر مخلوط توالت مؤثر هستند. با توجه به این تنوع، خرید از میان انواع شیر دستشویی ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. یک راهنمای خرید شیر دستشویی با فراهم آوردن اطلاعات کافی در مورد عوامل مهم در زمان خرید شیر توالت، فرایند انتخاب بهترین شیر توالت را ساده می کند.

    انواع شیر توالت را بشناسید!

شیرآلات توالت یا همان شیر مخلوط توالت از نظر نوع نصب به انواع شیر توالت توکار و شیر توالت روکار و از نظر مکانیزم عملکرد به انواع شیر توالت کلاسیک و شیر توالت اهرمی تقسیم می‌شوند. قیمت شیر اهرمی توالت به نسبت شیرآلات کلاسیک تنوع بیشتری دارد و از شیر دستشویی ارزان تا لوکس را شامل می شود. مدل های لوکس شیر توالت اهرمی بیشتر از نوع توکار هستند. مکانیزم اصلی شیرآلات توالت توکار در داخل دیوار نصب می شود و مدل های روکار همین مدل های رایج هستند که بر روی دیوار نصب می شوند.  در ادامه انواع شیر دستشویی بررسی شده است.

شیر توالت یا شیر مخلوط توالت، علاوه بر جنبه کاربردی، در دکوراسیون سرویس حمام و دستشویی نیز تأثیر زیادی دارد. هر یک از مدل های مختلف شیر دستشویی با توجه به قابلیت های خاص خود، برای کاربرد منحصر به فردی مناسب تر است. شیر توالت ممکن است از نوع اهرمی و یا کلاسیک باشد. دما و فشار جریان آب در شیر اهرمی توالت به وسیله یک دسته اهرمی کنترل می شود که نسبت به کنترل آب به واسطه دسته های پیچی در مدل های کلاسیک، سهولت بیشتری دارد. قیمت شیر اهرمی توالت نیز نسبت به قیمت شیر دستشویی با دستگیره های پیچی تنوع بیشتری دارد. شیرآلات دستشویی ممکن است بر روی دیوار و یا در داخل دیوار نصب شوند. شیر توالت توکار که ساز و کار آن داخل دیوار قرار می گیرد، ظاهری خلوت و بسیار مدرن به فضای دستشویی می بخشد.

شیر توالت اهرمی

همانطور که از نام شیر توالت اهرمی پیدا است مکانیسم باز و بسته کردن آن به واسطه یک دسته اهرمی صورت می گیرد. امروزه این مدل شیرآلات طرفداران بسیاری دارند چرا که ظاهر مدرن‌تری نسبت به انواع کلاسیک شیر آب دارند و تنوع طرح و قیمت آن ها نیز بیشتر است. شیرآلات دستشویی اهرمی دارای مزایای بسیاری است که از آن جمله می‌توان به کیفیت و دوام بالای آن ها نسبت به مدلهای کلاسیک اشاره کرد: کارتریج این مدل ها کمتر دچار چکه یا نقص می‌شود و کار با آن ها نیز ساده تر است.

شیر توالت کلاسیک

شیر توالت کلاسیک همان مدل شیرهای سنتی است که دارای دو دستگیره پیچی شیر آب گرم و سرد است. این مدل شیرهای دستشویی علاوه بر این که ظاهر قدیمی‌تری دارند، به دلیل استفاده از واشر در مغزی‌ها به طور متناوب نیاز به تعویض واشر دارند و در غیر این صورت ممکن است دچار چکه شوند. استفاده همزمان از آب گرم و سرد در این شیرها نیازمند استفاده از هر دو دستگیره است که کار را نسبت به مدلهای اهرمی کمی سخت‌تر می‌کند.

انواع شیر دستشویی توکار و روکار

تنه شیرآلات توالت روکار بر روی دیوار نصب می شوند و کاملا در دید قرار دارند، در حالی که در شیرآلات توکار فقط کاور (پنل) و دسته‌ تنظیم آب روی دیوار نصب شده و باقی اتصالات و ساز و کار به طور کامل درون دیوار قرار می‌گیرند. از نظر ظاهری شیرآلات توکار به مراتب زیباتر هستند، تمیز کردن آن ها ساده تر است و ظاهر مدرن و مرتب تری به سرویس بهداشتی می بخشند. اما توجه داشته باشید نصب آنها دشوار است و باید پیش از کاشی کاری دیوارها صورت گیرد و در صورت نیاز به تعمیر باید دیوار شکافته شود.  

رنگ و طرح شیر توالت

در سال‌های اخیر استفاده از شیرآلات دستشویی رنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیرآلاتی به رنگهای مسی، زیتونی، طلایی، سفید یا مشکی را می‌توان برای انواع دکوراسیون و ترکیب رنگی در سرویس بهداشتی در نظر گرفت. این مسئله به هماهنگ شدن تم رنگی دکوراسیون در سرویس حمام و دستشویی کمک بسیاری می‌کند و فضای مورد نظر شما را پدید می آورد.

جمع بندی نهایی

انتخاب هریک از انواع شیر توالت، علاوه بر قیمت شیر توالت، بستگی به زیبایی ظاهری، مکانیزم عملکرد، محل نصب و کاربرد مورد نظر شما دارد. قیمت انواع شیر دستشویی بسیار متنوع است و از قیمت شیرآلات ارزان تا قیمت شیرآلات لوکس را در بر می گیرد. مهمترین نکته پیش از خرید شیرآلات بررسی کافی در مورد مدل های متنوع، ویژگی های کیفیتی و سبک و رنگ دکوراسیون سرویس حمام و دستشویی شما است. شرکت شیرآلات کاویان (https://www.kavianhamafza.com) یکی از تولیدکننده های قدیمی شیرآلات بهداشتی ایرانی است که توضیحات کاملی در مورد ایده و ویژگی های فنی محصولات تولیدی خود در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان ارائه کرده است. پیش از خرید شیر توالت حتما قیمت، طرح ها و رنگ های متنوع شیرآلات توالت را در وب سایت این شرکت بررسی کنید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راهنمای خرید شیر شیرآلات توالت روی دیوار دیوار نصب انواع شیر قیمت شیر مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - کادیز ۰

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | خلاصه بازی خیرونا ۴ - بارسلونا ۲
  • ببینید | خلاصه بازی منچسترسیتی ۵ - ولورهمپتون ۱
  • ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - کادیز ۰
  • قیمت تعمیر انواع مبل
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین کارکرده چند؟
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب