Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید مهدی طباطبایی در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانش آموزان گفت: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال پوشش واکسیناسیون در این گروه تاکنون به 23 درصد رسیده است و با  مشارکت آموزش پرورش  شاهد افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص نوع واکسن تزریقی دانش آموزان گفت: بر اساس مطالعات بین المللی که بر روی واکسن سینوفارم انجام شده، اثر بخشی این واکسن برای گروه سنی 3 تا 17 سال به اثبات رسیده  و بعد از بررسی های انجام شده وزارت بهداشت،  مجوز تزریق آن برای گروه سنی 12 تا 18 سال داده شده است.

طباطبایی لازمه پوشش مناسب واکسیناسیون دانش آموزان را  همراهی و مشارکت خانواده ها عنوان کرد و افزود: از تمامی هموطنان عزیز تقاضا می شود نسبت به واکسیناسیون خود و خانوده شان اقدام نمایند.

وی گفت: فراموش نکنیم که هیچ واکسنی اثر بخشی100 درصد ندارد و تا زمانیکه زنجیره انتقال بیماری در جامعه قطع نشده در کنار انجام واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی حائز اهمیت است.

وی ضمن ابراز نگرانی از خیز ششم بیماری کرونا در کشود افزود: اگر با شروع فصل سرما واکسیناسیون تکمیل نشود، احتمال وقوع خیز جدید بیماری و شیوع ویروسهای جهش یافته را درکشور خواهیم داشت  و این مسئله بسیار نگران کننده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا  در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون بیش از 532 هزار دوز واکسن کرونا تلقیح شده و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای 18 سال حدود 30 درصد  رسیده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان واکسیناسیون مشارکت دانشگاه علوم پزشکی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان