Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: تقویت یگان حفاظت و همراهی همه دستگاه‌ها در مقابله با معضل صیادان غیرمجاز ضروری است چرا که فعالیت آنان علاوه بر کوچک کردن سفره صیادان مجاز سبب کاهش ذخایر آبزیان دریای خزر نیز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، سید جواد قدس علوی صبح امروز در جلسه بررسی چالش‌های زیست‌محیطی آشوراده و خلیج گرگان با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان گلستان، مدیر کل محیط زیست مازندران، نماینده بنادر و کشتیرانی استان، فرماندار شهرستان ترکمن و دیگر مسئولان، اظهارداشت: جامعه صیادان غیرمجاز به لحاظ امکانات و نیروهای جوان توانمند هستند و برای دور کردن آنان از صید غیرمجاز باید اشتغال جایگزین انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله صیادان غیرمجاز معضل سال‌های دور است، اظهار کرد: تلاش ما ایجاد اشتغال جایگزین برای صیادان غیرمجاز است و توانستیم تعدادی از آنان را در قالب شرکت تعاونی‌های آبزی‌پروری در دریا فعال کنیم.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: براساس مطالعات طرح سایت پشتیبان قفس و پن، ایجاد اسکله شناور صیادی در بندر خواجه نفس و مناقصه لایروبی گرگانرود در حال پیگیری است و تلاش داریم از مصب گرگانرود تا دریا و یک و نیم کیلومتر داخل این رودخانه را لایروبی کنیم که این اقدام در راستای منافع صیادان، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران و غیره است.

دریافت 79 گزارش تخلف از ادارات کردستان/ تعداد بازرسان سازمان بازرسی کمتر از حد استاندارد استکشف 1200 میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز دریایی خلیج‌فارس / 353 ‌شناور ‌توقیف شد‌فیلم «پسران دریا» در جشنواره سینه کید هلند می‌رود

قدس‌علوی خاطر نشان کرد: شیلات در واقع حافظ منابع آبزی‌پروری و مراکز اقتصادی در حوزه دریا است و خوشبختانه گام‌های خوبی در راستای اشتغال در این حوزه برداشته شده است.

وی ادامه داد: در طرح تعدیل صیادان در سال گذشته 857 صیاد کهنه‌کار را با 24 میلیارد تومان بازخرید کردیم اما متاسفانه به علت فعالیت گسترده صیادان غیرمجاز، درآمد صیادان مجاز و زحمت‌کش به شدت کم است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با وجود بروز بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان مدیریت مناسبی صورت گرفت و خوشبختانه توانستیم به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کنیم و در سال گذشته و امسال بدون آلودگی روند پرورش میگو را در این مجتمع دنبال کنیم و زمینه توسعه و اشتغال این صنعت نوپا در استان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صیادان غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید