Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه تمام بیماران حق دارند تا به صورت حضوری با پزشک ملاقات کنند تصریح کرد که با هرگونه عملکرد ضعیف در این زمینه برخورد می‌کند. او در عین حال از بسته مالی دولت برای تخصیص ۲۵۰ میلیون پوند به درمانگاه‌های این کشور خبر داد که برای کمک به جبران کمبود پزشک و تعیین نوبت‌های زودهنگام در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که پزشکان انگلیس اجرای این طرح را غیر ممکن دانسته و می‌گویند که نه بروکراسی‌های اداری را کاهش نه کمبود پزشک عمومی را جبران می‌کند.

بیماران انگلیسی از اینکه از ابتدای شیوع کرونا قادر به ویزیت حضوری پزشکان عمومی نیستند  اعتراض دارند. هرچند از مارس گذشته دستورالعمل برای تعیین نوبت‌های تلفنی و آنلاین لغو شد اما همچنان بخش عمده ملاقات‌ها به صورت تلفنی و حضوری صورت می‌گیرد. این وضعیت بیماران را به تهیه داروهای بدون نسخه هدایت کرده که هزینه تامین آن گران‌تر است.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که با گذشت نزدیک به سه ماه پس از رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور، فقط ۵۸ درصد بیماران در سراسر انگلیس موفق به ملاقات با پزشک عمومی شده‌اند و مابقی از طریق تلفن ویزیت می‌شوند.

دولت انگلیس در اواخر تیرماه گذشته بخش عمده مقررات قرنطینه عمومی و پیشگیری از کرونا را رفع و اعلام کرد که الزامی به پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی در فضاهای عمومی و ضرورت دورکاری وجود ندارد.

اما پزشکان عمومی انگلیس همچنان در چارچوب شرایط ویژه کرونا فعالیت می‌کنند. آن‌ها از زمان شیوع کرونا بیشتر خدمات خود را به صورت از راه دور و تلفنی منتقل کردند.

ارائه این قبیل خدمات در گذشته محدود به موارد خاص و افرادی بود که از بیماری‌های خاص رنج می‌بردند. طبق آمارها حدود ۸۰ درصد بیماران پیش از همه‌گیری شیوع کرونا به صورت رو در رو با پزشک ملاقات می‌کردند.

دی ماه گذشته این میزان به ۵۴ درصد رسید و با وجود کاهش محدودیت‌های اجتماعی و واکسینه شدن اکثر افراد جامعه دربرابر کرونا، اثری در بهبودی این وضع دیده نمی‌شود.

وزیر بهداشت انگلیس می‌خواهد که آمار ویزیت حضوری بیماران به دوران پیش از شیوع کرونا برگردد. بر اساس طرح جدیدی که او پیشنهاد کرده قرار است آمار بیمارانی که توسط مراکز درمانی به صورت حضوری ویزیت می‌شوند منتشر شود؛ تا به این ترتیب مراکز و پزشکانی که در این زمینه تعلل می‌کنند معرفی شوند. بیماران همچنین می‌توانند به کیفیت خدمات مراکز درمانی امتیاز دهند.

مارتین مارشال رئیس کالج سلطنتی پزشکان عمومی معتقد است که طرح دولت فرصت حل مشکل را از دست داده است. او می‌گوید که دولت باید دستکم ۶ هزار پزشک عمومی استخدام کند تا مشکل رفع شود. به گفته مارشال، تمایل برای تعیین نوبت حضوری وجود دارد اما پزشک به میزان کافی نیست. او می‌گوید که شمار پزشکان عمومی تمام وقت طی پنج سال گذشته ۷ درصد افت کرده است. با این حال وزیر بهداشت انگلیس تصریح کرد که ارائه خدمات از راه دور نمی‌تواند سهم تعیین کننده‌ای در آینده نظام سلامت کشور داشته باشد.

سختگیری دولت در این زمینه چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش اخیر مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که واکنش اولیه به بحران کرونا و اعتقاد به «مصونیت گله‌ای» منجر به مرگ‌ومیر بیشتر و رقم خوردن بدترین شکست نظام سلامت عمومی این کشور شد

طبق این گزارش، بحران کرونا «نقایص عمده دستگاه‌های دولتی» را نمایان کرد و نهادهای عمومی نتوانستند اطلاعات حیاتی را به اشتراک گذارند. توصیه‌های علمی نیز از فقدان شفافیت و لحاظ نشدن نظر کارشناسان بین‌المللی آسیب دید.

به رغم آنکه انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که در ژانویه ۲۰۲۰(بهمن۱۳۹۹) تست تشخیص کووید-۱۹ را ساخت، با این وجود برتری خود را از دست داد و دچار «بحران دائمی» شد. نویسندگان تحقیق مذکور، پیامدهای این وضعیت را اساسی دانسته و می افزایند: برای کشوری با تخصص جهانی در تجزیه و تحلیل داده‌ها، نبود داده‌ای برای تجزیه و تحلیل در مواجهه با بزرگترین بحران بهداشتی ۱۰۰ سال اخیر یک شکست تقریباً غیرقابل تصور بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا انگلستان بهداشت و سلامت پزشکان عمومی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مهرداد شریفی در حاشیه حضور در شهرستان باوی و بررسی روند انجام مصاحبه جذب بهورزی در این شهرستان، گفت: بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها هستند، بنابراین باید بهترین و مجرب‌ترین جوانان روستا برای آموزش و استخدام به عنوان بهورز انتخاب شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت آموزش، ارتقاء و جذب نیروی انسانی مجرب و کارآمد در نظام سلامت، افزود: دقت و حساسیت در برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه جذب بهورزی با هدف ارائه بهینه خدمات سلامت و حفظ و حراست از حقوق داوطلبان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصاحبه جذب بهورز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون کتبی به صورت روزانه و براساس جدول زمانبندی در محل شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است و تاکنون بازرسی‌های بعمل آمده از نظر روند اجرای کمی و کیفی برنامه رضایت بخش بوده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم