Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از یک سال و نیم انتشار اخبار بد پیرامون آمار کووید-۱۹ اکنون شاهد دوران بهتری هستیم. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جدیدترین آمار اپیدمیولوژیک هفتگی خود گزارش کرده است که موارد ابتلا و مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در سطح جهانی همچنان رو به کاهش است. بر اساس آخرین گزارش این سازمان، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان در ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر تقریبا ۹ درصد کاهش یافته اما میزان مرگ‌ومیر ثابت باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بررسی هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) از یافته‌های WHO پشتیبانی می‌کند. آمارها نشان داد که اعداد و ارقام در جهت درستی پیش می‌روند و میانگین موارد ابتلاء جدید روزانه در ایالات‌متحده تقریبا ۱۲ درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته است. با این حال، تعداد کل مرگ‌ومیرها در ایالات‌متحده در هفته گذشته از مرز ۷۰۰هزار نفر گذشت.

 

باوجود روند نزولی موارد و مرگ‌ومیر، دلتا همچنان با نگرانی به حرکت خود در ماه‌های سردتر ادامه خواهد داد.

 

آب و هوای معتدل بهار تا اواسط پاییز به مردم اجازه می‌دهد زمان بیشتری را خارج از خانه بگذرانند، جایی که خطر ابتلا به  کووید-۱۹ و انتقال آن به دیگران کمتر است. در نتیجه گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل به افراد حس آزادی بیشتری داده است و عادت کردند کمتر از ماسک استفاده کنند. اکنون کارشناسان نگران هستند که با وجود نوع بسیار خطرناک دلتا که هنوز در بین ما وجود دارد، مردم این وضعیت آرام را به داخل خانه انتقال داده و از پوشیدن ماسک صرف‌نظر کنند.

 

دکتر اسکات گوتلیب، مدیر سابق سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده گفت: «ما هنوز چند ماه دیگر پیش روی داریم تا این موج دلتا سراسر کشور را به‌صورت منطقه‌ای فرا بگیرد.»

 

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر انواع دلتا در مناطق سردتر کشور افزایش یافته است.

 

جفری دوچین، مسئول بهداشت عمومی سیاتل و کینگ کانتی اظهار کرد: ما در حال تجربه یک ویروس جدید هستیم، یک عامل بیماری‌زای تازه ظهور کرده و سعی می‌کنیم با ابزارهای جدیدی که تجربه زیادی در آن نداریم با آن مبارزه کنیم.

 

کلینیک مایو ایالات‌متحده واکسن را برای محافظت از خود در برابر کووید-۱۹ و کاهش شدت بیماری توصیه می‌کند. طبق این گزارش، تقریبا ۵۶ درصد از جمعیت ایالات‌متحده به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا دلتا کرونا در ایران کرونا در جهان کووید۱۹ ایالات متحده موارد ابتلا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا