Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:13:56 GMT

جاده موفقیت هیچ وقت سر راست نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۵۴۳۸

جاده موفقیت هیچ وقت سر راست نیست

ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص روانشناس در همایش دانشجویان نخبه کنکور علوم تجربی کشور گفت: جاده موفقیت هیچ وقت سر راست نیست. جاده موفقیت پیچی به نام شکست، دوربرگردانی به نام سردرگمی، چراغ قرمزی به نام دشمنان، چراغ احتیاطی به نام خانواده و تابلوی راهنمایی به اسم هدایت دارد.

بخش دوم روز نخست همایش دورهمی رتبه‌های برتر کنکور علوم تجربی، شب گذشته با حضور دکتر محمود انوشه، متخصص روانشناسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش نخست این گردهمایی صبح روز گذشته با حضور دکتر عباس شیراوژن، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار شده بود.

در این برنامه بیش از ۵۰۰ نفر از رتبه‌های برتر زیر هزار کنکورهای تجربی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حضور داشتند که دکتر محمود انوشه پیرامون مسائل خودشناسی، باورپذیری و راه‌های رسیدن به موفقیت در این همایش به سخنرانی پرداخت.
دکتر محمود انوشه که معرف حضور قریب به اتفاق دانشجویان بود، با استقبال حاضران در همایش سخنرانی خود را آغاز کرد. در حالی که انتظار می‌رفت به علت زمان طولانی این همایش، روند سخنرانی برای دانشجویان کسل‌کننده پیش برود اما روند و فرایند همایش به‌گونه‌ای پیش رفت که اشتیاق حاضران در همایش از جمله دانشجویان و مسئولین برگزاری همایش و مسئولین نهاد مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت را تا پایان در پی داشت.

انوشه در ابتداء سخنرانی خود در این همایش با تاکید بر خودباوری اظهار کرد: نخستین باوری که در زندگی به من دست داده این بود که هرگز در موقعیتی که در آن حضور نداشته‌ام، کسی را قضاوت نکنم. هرگز تحت کنترل گذشته، پول و مردم قرار نگیرم.

وی ادامه داد: هرگز احساس، صداقت و خانواده‌ را فدای چیزهای دیگر نکنم. برای خالی کردن خودن دیگری را لبریز نکنم. هرگز با مشت گره کرده نمی‌توان به کسی دست داد و هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکنم.

این متخصص روانشناس ضمن تقاضا از دانشجویان دختر خاطرنشان کرد: خود را برای دیگران آرام آرام ورق بزنید، چون اگر تمام شوید، فرد مقابل‌تان سراغ فرد دیگری می‌رود.

انوشه بیان کرد: هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد آن نشوید؛ به عبارت دیگر برای سنجش عمق یک جریان سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی با هر دو پا وارد آن نشوید.

وی در خصوص آدرس راه‌های موفقیت و شکست عنوان کرد: آدرس موفقیت عبارت است از، بزرگراه توکل، بولوار آرامش، خیابان صبوری، میدان عمل، مجتمع انگیزه، واحد پشتکار، منزل صداقت. آدرس شکست نیز از بزرگراه بدبینی آغاز می‌شود و با بولوار حقیرت، خیابان توهم، میدان شعار، بن‌بست چه کنم، مجتمع یأس، طبقه زیرزمین و منزل فلاکت پایان می‌یابد.

این متخصص روانشناس تاکید کرد: جاده موفقیت هیچ وقت سر راست نیست. جاده موفقیت پیچی به نام شکست، دوربرگردانی به نام سردرگمی، چراغ قرمزی به نام دشمنان، چراغ احتیاطی به نام خانواده و تابلوی راهنمایی به اسم هدایت دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رمز موفقیت خودباوری دانشجويان خانواده جاده موفقیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • حضور مداحان قزوینی در همایش ملی «الی الحبیب»
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • زیدان هرگز سرمربی این تیم نخواهد شد
  • علی دایی در نوکمپ؛ فرگوسن در جام جهانی
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • چپ‌پاهای آماده در خدمت تیم مورایس! (عکس)