Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این کنگره با تقدیر از ابتکار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای معرفی شخصیت‌های برجسته، گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در منطقه مطرح است، این مهم به پاس زحمات و استقامت بزرگانی مثل آیت الله اشرفی اصفهانی حاصل شده، لذا معرفی چنین شخصیت‌هایی به جامعه می‌تواند تاثیرگذاری بالایی در الگوگیری نسل جوان از امثال شهید اشرفی اصفهانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله علما ادامه داد: آیت الله اشرفی اصفهانی از چهره‌های تاثیرگذار بود که با مدیریت عالمانه خود جریان انقلاب را در کرمانشاه مدیریت کرد.

شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی یکی از چهره‌های مدافع ولایت فقیه

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این کنگره از شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی به عنوان یکی از چهره‌های مدافع ولایت فقیه یاد کرد و افزود: مصداق این ویژگی چه قبل و چه بعد از انقلاب در زندگی شهید اشرفی اصفهانی مشهود است.

او  با بیان اینکه شهید اشرفی اصفهانی از چهره‌های منادی وحدت بود، گفت: شاید اگر امروز اهل تسنن و تشیع در کرمانشاه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، ریشه‌های آن را می‌توان در شخصیت تقریبی چهارمین شهید محراب جستجو کرد.

بازوند اشاره‌ای هم به ساده زیستی شهید اشرفی اصفهانی داشت و گفت: این ساده زیستی تا جایی بود که ایشان لباس بسیجی بر تن کرده و با این کار به به همگان پیام مقاومت و ایستادگی می‌داد، چیزی که امروز هم برای مقابله با جنگ نرم دشمن به آن نیاز مبرم داریم.

بازوند سپس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، گفت: امروز دیدیم ارزش پول ملی کشوری مثل ترکیه با سه مورد تحریم پایین آمد، اما ما در کشور در حالی روی پای خود ایستاده ایم که ۱۵۷۰ مورد تحریم علیه ما اعمال شده و با این وجود با درایت مقام معظم رهبری، ایران اسلامی به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه مطرح است.

زُهد چهارمین شهید محراب مثال زدنی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این کنگره از شهید اشرفی اصفهانی به عنوان یک عالم عامل عارف یاد کرد و افزود: ایشان در عرصه جهاد اکبر یک قهرمان بود. شهید اشرفی با دعا مانوس بود و زهد ایشان مثال زدنی است.

او ادامه داد: در خاطرات ایشان نقل شده که همواره آرزو داشته چهارمین شهید محراب باشد و نهایتا هم به همین آرزوی خویش رسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به حضور ۲۵ ساله شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، گفت: ایشان در کرمانشاه پرچمدار جریان انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شخصیت تقریبی آیت الله اشرفی اصفهانی در این خطه با تنوع قومی بالا سبب شده تا کرمانشاه به عنوان یکی از محور‌های وحدت در کشور شناخته شده باشد و اگر امروز کرمانشاه را به عنوان یک استان متحد و یکپارچه می‌بینیم، ریشه این اتحاد را باید در شخصیت تقریبی امثال آیت الله اشرفی اصفهانی جستجو کنیم.

چهارمین شهید محراب شخصیتی وحدت بخش بود

ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه هم در این کنگره گفت: چهارمین شهید محراب عالمی بود عامل. ایشان فردی متواضع و شخصیتی وحدت بخش بود که خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرد.

او ادامه داد: شهید اشرفی اصفهانی در کنار بزرگانی مثل آیت الله جلیلی، شهید آیت الله محمدی عراقی و بزرگان اهل تسنن در دفاع از انقلاب و پاسداری از نظام خدمات زیادی داشت.

امام جمعه پاوه ساده زیستی را در زندگی آیت الله اشرفی اصفهانی مشهود دانست و افزود: کسانی که با ایشان در ارتباط بودند می‌دانند که ساده زیستی واقعا در سبک زندگی شهید اشرفی مشهود بود.

جوانان از شخصیت و جایگاه شهدای محراب بی اطلاع هستند

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی نیز در این کنگره با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌های اینچنینی برای معرفی شخصیت‌های بزرگ، گفت: شهدای محراب در کشور غریب هستند و باید ایامی از سال به معرفی این عزیزان به عنوان چهره‌های تاثیرگذار پرداخته شود.

او ادامه داد: جوانان از شخصیت و جایگاه شهدای محراب بی اطلاع هستند و باید آن‌ها را با این شهدا و سبک زندگی آن‌ها آشنا کنیم.

گفتنی است:شهید آیت الله میرزا عطاالله اشرفی اصفهانی از چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی و یاران سخت کوش امام خمینی (ره) ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در محراب نماز جمعه کرمانشاه به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره ملی اشرفی اصفهانی کرمانشاه آیت الله اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب شهید اشرفی اصفهانی شهید آیت الله عنوان یک ساده زیستی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان