Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به مناسبت هفته ملی کودک "حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی" مراسم کاشت نهال به نام شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان بومی استان کردستان در بوستان "کوچک ره ش" سنندج برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج در این مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک به دانش آموزان و به ویژه نوآموزان و اولیای آنان و تبریک ماه ربیع الاول از زحمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف الله رضایی گفت: در سال ۱۹۸۳ دو دانش آموز در نیویورک نامه‌ای به سازمان ملل نوشته و درخواست داشتند که روزی را به نام صلح نامگذاری کنند و در نهایت پیمان نامه‌ای با کشور‌های جهان تحت این عنوان تنظیم می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در این پیمان نامه تاکید شده که برای کودکانمان جنگ نباشد، تبعیض وجود نداشته باشد، حق بیان، حق رشد و حق حیات وجود داشته باشند و در نهایت صلح و سازش و آرامش در سراسر جهان زندگی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج  تصریح کرد: به هر اندازه در راستای آرامش، شادی و نشاط کودکان دانش آموزان و نوآموزان در سراسر جهان تلاش کنیم به آینده خود و کشور خود خدمت نموده ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در ادامه ضمن تبریک هفته ملی کودک به همه کودکان و همه نویسندگان و فعالان حوزه کودک بیان کرد: امسال مراسم روز جهانی کودک و هفته ملی کودک به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور تعداد کمتری از کودکان و در بسیاری از موارد به صورت مجازی انجام شد.

سهیلا شیخی افزود: هرساله از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در تقویم ملی به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است که این نامگذاری به منظور ایجاد وحدت رویه در بین متولیان امر کودک و نوجوان در زمینه‌های مختلف نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

او بیان کرد: متولیان برای این هفته جهت ایجاد انسجام شعاری را تحت عنوان "حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی" در نظر گرفته اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اضافه کرد: همه ما زمانی زندگی را زیبا می‌بینیم که حال کودکان و دل آنان شاد باشد که این حال خوش زمانی میسر می‌شود که ما بتوانیم نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان را در زمینه‌های مختلف مرتفع سازیم.

شیخی اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم برای کودکان و نوجوانان اولین و مهمترین خواسته شادی، نشاط و امید است که وظیفه تمامی متولیان این زمینه این است که این شادی و نشاط را برای کودکانبه ارمغان بیاورند.

او  شادی و نشاط زمانی به وجود خواهد آمد که صلح و آرامش در جامعه وجود داشته باشد زمانی که خانواده‌ها در آسایش و آرامش مهارت‌های زندگی را به آنان بیاموزند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان همچنین تاکید کرد: چیزی که در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد پرورش است آموزش و پرورش در سطح جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سهیلا شیخی افزود: وظیفه و رسالت اصلی کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان نیز پرورش فکر و روح کودکان و نوجوانان است بنابراین تلاش در جهت ایجاد سلامت روح و روان کودکان و نوجوانان است.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و جوایزی از شاعران، نویسندگان فعال حوزه کودک و کودکان موفق در زمینه‌های مختلف تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته کودک کاشت نهال کردستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال