Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@23:07:52 GMT

نحوه فعالیت «اتوبوس های زندگی»

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۶۳۹۳

نحوه فعالیت «اتوبوس های زندگی»

تین نیوز

علی نصیری در حاشیه آغاز مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون در سطح شهر تهران اظهارکرد: دوره جدید مدیریت شهری با سیاست ارائه خدمات در دسترس ترین نقاط برای شهروندان با اولویت مستضعفان، گروه‌های آسیب پذیر و توان یابان است. چندی پیش مرحله دوم ارائه خدمات واکسیناسیون مدیریت بحران طراحی و بررسی شد و برحسب دستور شهردار تهران از امروز در سه محور خدمات بهداشتی درمانی، فاصله گذاری هوشمند فیزیکی و ارائه خدمات مشارکت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، وی با بیان اینکه مرحله نخست این پویش بیشتر بر راه اندازی مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار تأکید داشت، گفت: بخش واکسیناسیون ون‌ها بسیار موفقیت آمیز بود چراکه استقبال بسیار خوبی در حاشیه‌های شهر توسط افراد معتاد، زباله گرد، اتباع غیرمجاز، کوکان کار و ... برای واکسیناسیون انجام شد.

به گفته سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حدود ۳۲۴ هزار نفر تاکنون توسط شهرداری تهران واکسینه شده‌اند و ارائه این خدمات در دز دوم واکسن هم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون از امروز در ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲۰ مسجد، ۲۲ اتوبوس سیار و همچنین از طریق سامانه ۱۳۷ برای افراد کم برخوردار اجرا می‌شود.

نصیری درباره استقبال کم شهروندان از مراکز ثابت واکسیناسیون گفت: به علت وسعت خدمات از تعداد مراکز ثابت استقبال چندانی نشد، به همین علت تعدادی از این مراکز تعطیل و از ظرفیت تعدادی دیگر کاسته شد اما از آن طرف این ظرفیت به سمت اتوبوس‌ها منتقل شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان گفت: اتوبوس‌هایی که در آن‌ها اقدام به واکسیناسیون صورت می‌گیرد تنها برای ارائه خدمات واکسن نیستند بلکه این اتوبوس‌ها تحت عنوان اتوبوس‌های زندگی فعالیت خواهند کرد. اتوبوس‌های زندگی در این مرحله به واکسیناسیون شهروندان و دسترس بودن خدمات واکسیناسیون می‌پردازد و در مراحل آتی در حوزه‌هایی نظیر خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های  مومنانه و سایر فعالیت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیریت شهری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارائه خدمات اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان سراسر کشور اجرایی شد و در مرحله جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص یابد.

این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم‌درآمد به اجرا درآمده است و در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند.

طرح یسنا به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.

در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود؛ وزیر رفاه در این باره گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 749105

دیگر خبرها

  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران