Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایران در سال ۲۰۲۱ توانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و مدال های تاریخی را به دست آورد. جمالی در مسابقات جوانان جهان با وجود اینکه رده سنی اصلی اش نوجوانان بود، توانست سه مدال برنز بگیرد که اولین مدال های تاریخ وزنه بردای ایران در مسابقات جهانی محسوب می شد. او در مسابقات نوجوانان جهان هم نایب قهرمان شد و ۲مدال نقره و یک برنز گرفت و برای اولین بار وزنه برداری زنان ایران را صاحب مدال نقره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی در مورد اینکه موفق ترین چهره وزنه برداری زنان ایران در سال ۲۰۲۱ بود گفت: خدا را شکر که در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان توانستم مدال بگیرم. البته در مسابقات نوجوانان جهان برای کسب مدال طلا خیلی تلاش کردم  اما همیشه شانس با آدم یار نیست. من قبلا گفته بودم تلاش می‌کنم رنگ مدالم را ارتقاء بدهم و این کار را انجام دادم اما  به مدال طلا نرسیدم. در مسابقات جوانان سال آینده تلاش می‌کنم به طلا برسم.

جمالی در پاسخ به این پرسش که چرا در هنگام اهدای مدال روی سکو اشک می ریخت؟ گفت: خیلی ناراحت بودم چون وزنه های آخرم را می زدم به طلا می رسیدم اما هر چه به گذشته برگردیم باز هم نمی توانیم چیزی را درست کنیم. اکنون برایم تجربه ای شد که بتوانم در مسابقات بعدی بیشتر تلاش کنم و مدال طلا بگیرم.

نایب قهرمان نوجوانان جهان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به تاریخ سازی هایی که داشته است این انتظار را دارد که حمایت مسئولان از وزنه برداری زنان بیشتر شود، تصریح کرد: تا الان خدا را شکر فدراسیون حمایت کرده است و قطعا حمایت فدراسیون و کادرفنی نبود، نمی توانستم در این مسابقات شرکت کنم. از مسئولان ورزش درخواست دارم حمایت هایشان از وزنه برداری زنان بیشتر شود.

او در مورد واکنش خانواده اش و اطرافیانش نسبت مدال آوری مجددش گفت: از خوشحالی گریه می کردند و می گفتند خیلی تلاش کردم. معلمان و مدیر مدرسه ام نیز خیلی تشویقم کردند و تبریک گفتند.

جمالی در مورد اینکه آیا در سال های آینده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر از او خواهیم بود؟ تاکید کرد: سال ۲۰۲۱، آخرین سال نوجوانانم بود و از سال ۲۰۲۲ وارد رده جوانان می شوم. باید تلاشم را دوبرابر کنم و رنگ مدالم را ارتقاء دهم. همه تلاشم را می کنم تا خودم را ثابت کنم.

دختر وزنه بردار ایران در پاسخ به این پرسش که مدالش را به چه کسی تقدیم می کند، تاکید کرد: مدالم را به تمام کسانی که برایم زحمت کشیدند تقدیم می کنم. افراد زیادی کنارم بودند و کمکم کردند و از همه آنها سپاسگزارم.

 جمالی در مورد واکنش کشورهای دیگر به مدال آوری دختران ایران بیان کرد: کشورهای مدال آور می گفتند واقعا دختران ایران قوی هستند و با وجود اینکه تازه وزنه برداری زنان ایران شروع شده اما در مسابقات اخیر با قدرت شرکت کرده اندو مدعی مدال بودند. واکنش ها مثبت بود.

او در مورد تجربه خود از زیارت خانه خدا بعد از پایان مسابقه اش گفت: خیلی حس خوبی بود و آرامش عجیبی پیدا کردم. دفعه اول بود که به زیارت خانه خدا می‌رفتم و محو آنجا شده بودم و برای همه دعا کردم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: وزنه برداری خبر ویژه وزنه برداری وزنه برداری زنان نوجوانان جهان جوانان جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران 
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد