Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،علیرضا نوکار روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه تفت در میان ۱۱ شهرستان استان یزد در اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان در صدر قرار  دارد، افزود: لازم است با تلاش بیشتر و راه اندازی پویش تا اول آبان ماه واکسیناسیون دانش آموزان به ۱۰۰ درصد برسد.

رییس شورای آموزش و پرورش تفت در ادامه بر اهمیت ورزش و تحرک بدنی دانش آموزان هم تأکید کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری اعتبار خوبی برای توسعه ورزش در واحدهای آموزشی در نظر گرفته شد و مجموعه دستگاه های اجرایی باید برای افزایش تحرک بدنی دانش آموزان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست آماری از جمعیت دانش آموزان تفت و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان در سال تحصیلی جاری ارایه نشد.

این گروه از دانش آموزان در کلاس های هفتم تا دوازدهم و همچنین در هنرستان های فنی وحرفه و کار و دانش تحصیل می کنند. 

همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست بر ضرورت بازگشایی و ارایه آموزش حضوری به دانش آموزان در مدرسه تأکید کرد و گفت:  هم اکنون با تدابیر اتخاذ شده آموزش در ۱۷۰ کشور حضوری، ۲۰ کشور ترکیبی( حضوری و مجازی) و ۳۰ کشور همانند ایران به صورت مجازی است.

مصطفی خلیلی افت تحصیلی، افزایش آسیب های اجتماعی، کاهش تحرک بدنی، ترک تحصیل و کاهش شاخص های سلامت را حاصل تبعات آموزش غیرحضوری در واحدهای آموزشی برشمرد.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد دانش آموزان یزد به دلیل تحرک کم بدنی چاق هستند، تصریح کرد: باید خانواده ها اقناع شوند که فرندان خود را به مدرسه بفرستند از سوی دیگر همه مدارس و مبلمان شهری هم به سمت تحرک بدنی بروند.

خلیلی از افتتاح ۲ کلاس مجهز ورزشی و یک زمین چمن در تفت خبر داد و گفت: ۲ زمین چمن دیگر هم تا پایان سال افتتاح می شود و تمامی مدارس باید مجهز به کلاس های ورزشی با تجهیزات کامل و زمین چمن شوند.

همچنین رییس آموزش و پرورش تفت در این نشست گفت: برای تشویق بیشتر دانش آموزان به تزریق واکسن، پویش «من واکسن می زنم» با همکاری شبکه بهداشت و درمان راه اندازی شد که دوم آبان ماه آینده  همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به ۴۰ دانش آموز به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

محمد صادق مهدیان آسفالت پنج هزار مترمربع حیاط مدرسه ، ایزوگام ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع پشت بام واحدهای آموزشی و رنگ آمیزی کامل ۶ باب مدرسه را از دیگر اقدام های عمرانی آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد هم اکنون ۱۸۱ دانش آموز برای حضور در کلاس های غیرحضوری به تبلت نیاز دارندکه در حال پیگیری این ابزارهای کمک آموزشی هستیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی  جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در استان یزد  در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه با ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش های حضوری ، غیرحضوری و یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی قبلی ۱۷ هزار نفر افزایش دارد. 

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و  ابرکوه زندگی می کنند. 

برچسب‌ها کم تحرکی مدارس ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا یزد چاقی دانش آموزان چاقی واکسن کرونا تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم تحرکی مدارس ویروس کرونا کم تحرکی مدارس ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا یزد چاقی دانش آموزان چاقی واکسن کرونا تفت آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی تحرک بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی