Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:19:00 GMT

سفر سردار باقری در صدر اخبار رسانه‌های پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۶۸۵۳

سفر سردار باقری در صدر اخبار رسانه‌های پاکستان

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تحولات مرتبط با ورود هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اسلام‌آباد از شامگاه سه‌شنبه گذشته در صدر خبرهای فوری و مهم شبکه‌های خبری کشور همسایه قرار گرفت.

همزمان با آغاز سفر رسمی سردار باقری به اسلام‌آباد، تلویزیون دولتی پاکستان (پی تی وی) در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: پاکستان از سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی پاکستان (ای پی پی) امروز با بازنشر دیدار سردار باقری با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان، گزارش داد: دو کشور برادر ایران و پاکستان همکاری‌های دوجانبه دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند.

تقریبا تمامی شبکه‌های خبری مطرح در پاکستان در دومین روز از سفر هیات بلندپایه نظامی کشورمان (چهارشنبه) دیدار و رایزنی‌های سردار باقری با فرمانده ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و نخست وزیر این کشور را به صورت لحظه‌ای مخابره کردند.

در همین حال روزنامه‌های صبح امروز پاکستان اعم از انگلیسی و اردو زبان تیتر یک خبر خود را به گفت‌وگوی عمران‌خان با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، عزم دو همسایه برای مبارزه مشترک با تروریسم و کمک مشترک برای حل بحران‌ افغانستان اختصاص دادند.

روزنامه انگلیسی زبان «نشین» سرمقاله خود را به بازدید هیات نظامی ایران از پاکستان اختصاص داد و نوشت: سفر سردار باقری به عنوان ژنرال ارشد ایرانی  به پاکستان در مقطع زمانی فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود همکاری‌های دوجانبه در زمینه مدیریت مرزها، مقابله با تروریسم، امنیت منطقه‌ای و وضعیت افغانستان بیش از گذشته گسترش یابد.

روزنامه اردو زبان «۹۲» در تیتر صفحه اول خود با اشاره به دیدار سردار باقری با عمران‌خان و ژنرال باجوا، نوشت: همکاری‌های ایران و پاکستان برای صلح منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است.

«نوای وقت» پرتیراژترین نشریه اردو زبان پاکستان دستاوردهای سفر هیات بلندپایه نظامی ایران را مهم و به سود منطقه دانست و نوشت: رهبران نظامی دو کشور برای آغاز مرحله جدید در همکاری‌های دفاعی و مبارزه مشترک علیه تروریسم به توافق رسیدند.

روزنامه انگلیسی زبان «داون» در گزارش خود نوشت: سفر سردار باقری از ایران به پاکستان تحول تازه در روابط فی مابین و نشانه‌ای از گسترش قابل توجه مناسبات دفاعی میان تهران و اسلام‌آباد است.

در این گزارش آمده است: سرلشکر محمد باقری روز گذشته به همراه هیاتی بلندپایه از مقر فرماندهی ارتش در راولپندی بازدید کرد. در این ملاقات طیف وسیعی از مسائل از جمله وضعیت افغانستان، امنیت منطقه ای و مدیریت مرزها به ویژه حصار کشی در مرز پاکستان و ایران مورد بحث قرار گرفت. طرفین بر تقویت بیشتر همکاری های دفاعی و همکاری مشترک برای صلح منطقه ای و پاسخ یکپارچه به تروریسم توافق کردند. ژنرال باجوا خاطرنشان کرد: پاکستان و ایران دو کشور برادر هستند و همکاری نزدیک ما برای صلح و ثبات منطقه حیاتی است.

روزنامه اردو زبان «دنیا» چاپ شهر اسلام‌آباد گزارش داد: تروریسم دشمن مشترک ایران و پاکستان است و در سفر هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی، دو کشور توافق کردند که در کنار یکدیگر با چالش تروریسم مبارزه خواهند کرد.

روزنامه اردو زبان «جنگ» نیز با اشاره به دیدارهای سردار باقری با مقام‌های بلندپایه پاکستان، نوشت: عمران‌خان در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران متعهد شد که روابط و همکاری‌های دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهد.

امروز پنجشنبه و همزمان با سومین روز از سفر رسمی هیات بلندپایه نظامی کشورمان به پاکستان و دیدار سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با فرمانده نیروی دریایی پاکستان، این رویداد نیز در بیشتر شبکه‌های خبری پاکستان بازتاب داشت.

گفتنی است، اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز با سفر به شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان از تاسیسات نظامی و دریایی کشور همسایه بازدید کنند.

دومین سفر سردار محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

این بازدید بیانگر اراده قوی و مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای صلح در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام، عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.

ژنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده فعلی ارتش پاکستان به ترتیب در اواسط آبانماه ۹۶ و اواخر آبان ۹۸ دو سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران انجام داد و با مقام‌های سیاسی و نظامی کشورمان دیدار کرد.

برچسب‌ها محمد باقری دفاعی ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقری دفاعی ارتش پاکستان محمد باقری دفاعی ارتش پاکستان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هیات بلندپایه نظامی همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان سردار باقری جمهوری اسلامی محمد باقری اسلام آباد سفر سردار اردو زبان منطقه ای برای صلح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم