Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۶۱ درصد از واجدان شرایط در منطقه کاشان و آران و بیدگل دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، خوشبختانه روند ابتلا در شهرستان کاشان روند صعودی نیست و این موضوع جای امیدواری است اما شرایط فعلی شرایطی بسیار شکننده است جراکه جامعه به سطح ایمنی مطلوب نرسیده است اما آنچه در شرایط فعلی اهمیت دارد رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله اجتماعی و ترغیب به واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان،، روند و سیر ابتلا به کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل به صورت دندانه‌وار است، اظهار داشت: خوشبختانه ما درگیر پیک ششم نیستیم چراکه روند مبتلا به صورت صعودی نیست اما روند نزولی نیز اطمینان بخش نیست.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان در برخی موارد در شهرستان کاشان و آران و بیدگل افزایشی و در برخی اوقات کاهشی است، افزود: آنچه که اهمیت دارد موضوع واکسیناسیون افراد 12 سال به بالا است و باید پوشش واکسیناسیون در منطقه افزایش پیدا کند تا ایمنی در جامعه ارتقاء پیدا کند.

وزیر بهداشت در لارستان: مردم ‌تصور نکنند با تزریق واکسن کرونا کار تمام است/ واکسن شدت بیماری و مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد82 درصد جامعه هدف در استان گیلان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردندبیش از 63 درصد جمعیت بالای 12 سال استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون 61 درصد از جمعیت منطقه کاشان و آران و بیدگل دوز نخست واکسن کرونا و 29.4 درصد دوز دوم کرونا را دریافت کردند و در این شرایط با وجود آنکه شرایط بهتر شده است اما این پوشش مناسبی برای جلوگیری از پیک های بعدی نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت واکسیناسیون مد نظر 12 سال به بالا است، گفت: در نظر داریم تا این پوشش را به بالای 70 درصد برسانیم و آنچه برای ما اهمیت دارد رعایت پروتکل و ترغیب شهروندان برای واکسیناسیون است و با رعایت فاصله اجتماعی و دیگر موارد در کنار واکسیناسیون دیگر شاهد پیک های جدید نباشیم.

انتهای پیام/801

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا را دریافت دوز نخست واکسن کرونا کاشان و آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آن‌ها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آن‌ها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان