Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  عبدالرضا واعظی امروز در آیین افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد تبریز از ایجاد 5 مرکز رشد مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: با حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مشارکت واحدهای دانشگاهی فضاهای مازاد آموزشی دانشگاه‌های استان در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری خوبی توسط بخش دولتی، خصوصی و صنایع در اکوسیستم فناوری استان شکل‌گرفته است.

واعظی  تمرکززدایی و ایجاد مراکز تخصصی را از سیاست‌های اصلی پارک علم و فناوری استان بیان کرد و گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به ۱۷ مرکز رشد افزایش یافت که نسبت به سال ۹۷ تعداد این مراکز دو برابر شده است.

وی با قدردانی از رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین خوبی در خصوص حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در مجلس تصویب‌شده است که امیدواریم در عمل نیز به‌خوبی اجرا شود.

واعظی با اشاره به واگذاری ۱۴ قطعه زمین از اراضی پارک علم و فناوری استان به واحدهای فناور و دانش‌بنیان برای ایجاد کارگاه تولید صنعتی اظهار کرد: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری استان بسیار محدود است و دانشگاه تبریز نیز به‌رغم توافق‌های انجام‌شده و مصوبه‌های هیات های امنا دانشگاه تبریز و پارک علم و فناوری، ۲۰ هکتار زمین موردتوافق از ۳۲۰ هکتار از اراضی در اختیار خود را واگذار نمی‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت افزایش فرهنگ توجه به فناوری در جامعه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بجای توجه صرف به مقاله‌نویسی و پایان‌نامه، به طرح‌های فناورانه توجه کنند و اجرای پروژه‌های ارتباط با صنعت یکی از اصل‌ترین معیارهای ارتقا اعضای هیات علمی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی  هم توجه به مقوله فناوری را رویکرد اصلی این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در پی تغییر مأموریت آموزشی دانشگاه به پژوهش و فناوری است.

 

عزیز جوان پور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان و فضای فیزیکی گسترده دانشگاه در شهرهای مختلف استان گفت: این دانشگاه آماده است ساختمان واحدهای دانشگاه در شهرستان‌های مختلف استان را به حوزه فناوری اختصاص دهد.

 وی ایجاد سراهای نوآوری در حوزه‌های کفش و چرم، علوم اجتماعی، نسل چهارم دانشگاهی، کشاورزی، رباتیک فولاد، قطعه‌سازی و سرامیک و مدرسه‌های عالی مهارتی تخصصی را از اصلی‌ترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تشکر از همراهی پارک علم و فناوری استان  برای توسعه فناوری در این دانشگاه یادآور شد: بر اساس تفاهم انجام‌یافته با پارک علم و فناوری قدم‌های مشترک خوبی درزمینه ی رشد واحدهای فناور و دانش‌بنیان در حال برداشته شدن است و به‌زودی مراکز رشد مشترک در شهرستان‌های مرند، سراب و آذرشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد تبریز در ساختمانی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای دو هزار مترمربع در 5 طبقه راه‌اندازی شده است.

در این مرکز رشد حمایت‌های مالی از نمونه‌سازی اولیه طرح، خدمات ثبت اختراع، مالکیت فکری و حقوقی، خدمات آموزشی، مشاوره‌ای مرتبط با مدیریت کسب‌وکار و کمک به اخذ تسهیلات لازم برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی خدماتی  به واحدهای فناور مستقر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه فناوری دانش تبریز رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ثبت اختراع کسب و کار کفش و چرم قطعه سازی سرامیک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی واحدهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان دانشگاه آزاد اسلامی رشد مشترک مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با هدف حمایت‌ از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناور و رفع نیازهای صنایع مرتبط با معدن، رویدادهای به‌هم‌رسانی نیازهای فناورانه و نوآورانه معدنی را  برگزار می‌کند.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از فرصت لازم برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌هایشان به بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی بهره‌مند می‌شوند.

در قالب این رویداد، شرکت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، ضمن بیان نیازها و اقلام اولویت‌دار، با ظرفیت‌ها و محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در رویداد، آشنا می‌شوند.

یکی از لازمه‌های اصلی برای ارائه دستاوردهای دانش‌بنیان، برخورداری از سطح فناوری بالاتر از میانگین و راهبردی بودن آن است. این محصول یا خدمت می‌بایست یکی از نیازهای حیاتی و اساسی صنعت را تامین کند به طوری که در کاهش وابستگی به واردات و توانمندسازی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

همچنین در این رویداد ضمن تشریح و تبیین نیاز، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربردهای محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها بیان می‌شود.

محصولات دانش‌بنیانی که این رویداد ارائه می‌شوند می‌بایست در تولید پایدار، ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها کمک به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی‌ها کمک کنند.

این فناوری‌ها در تولید انرژی‌های پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات، بهبود تعمیر و نگهداری، ارتقای افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نقش خود را به اثبات برسانند.

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و پیشرفته نظیر فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و هوشمندسازی، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های رویداد هم‌رسانی نیازهای فناورانه است.

در صورتی‌ که محصولی بومی‌سازی شده باشد، باید ضمن برخورداری از مزیت‌های تجاری و رقابتی از توانمندی رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه و قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی برخوردار باشد. ‌شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد از فرصت برابر و مشابه با سایر شرکت‌ها برای ارائه و معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه خود به صنایع بهره مند شوند و در مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند