Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سازمان بازرسی در بین دستگاه‌های قضایی از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش این سازمان در حفظ و احیای حقوق عامه بر هیچ فرد یا حقوقدانی پوشیده نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قزوین، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین عصر امروز همزمان با سومین روز از هفته بازرسی کل کشور با حضور در سازمان بازرسی کل استان قزوین با بازرس کل، معاونان، کارشناسان و بازرسان بازرسی کل استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور نهادهای نظارتی برای پیشگیری از ایجاد فساد و مفاسد اقتصادی و مالی در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی اظهار داشت: سازمان بازرسی در بین دستگاه‌های قضایی از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش این سازمان در حفظ و احیای حقوق عامه بر هیچ فرد یا حقوقدانی پوشیده نیست.

علی شعبانی با اشاره به ضرورت هماهنگی و ارتباط هرچه بیشتر بین مراجع قضایی به ویژه دادسراها و سازمان بازرسی اضافه کرد: ایجاد این هماهنگی برای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از بروز فساد اداری و اقتصادی در استان بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی هم جزو سربازان گمنام نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، ادامه داد: بسیاری از اقدامات انقلابی و اثرگذار سازمان بازرسی به دلیل نبود امکان انتشار به استحضار عموم نرسیده و نام و نشانی از آنها وجود ندارد و به همین خاطر می‌توان به کارکنان سازمان بازرسی کل کشور لقب سربازان گمنان امام زمان (عج) را اعطا کرد.

محدودیت امکانات و منابع مالی در سازمان بازرسی

بازرس کل استان قزوین هم در این دیدار با تأکید بر ضرورت هماهنگی بیشتر بین دادگستری و سازمان بازرسی برای پیگیری حقوق بیت‌المال گفت: دامنه وظایف و اختیارات سازمان بازرسی بسیار گسترده است که این گستردگی مانند تیغ دو دمی است که هم می‌تواند نقطه قوت ما برای خدمت‌رسانی بیشتر به آحاد مردم باشد و هم به خاطر محدودیت امکانات و منابع مالی یک نقطه ضعف تلقی شود.

عبدالله آقاعلیخانی افزود: با وجود تمامی کمبودها بازرسی کل استان قزوین توانسته در سال‌های گذشته میلیاردها تومان از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کند و در این حوزه پیشگیری را کم‌هزینه‌تر از برخورد قضایی می‌‌دانیم.

وی با اشاره به پرونده‌های اولویت‌دار سازمان بازرسی در سال جاری گفت: پرونده‌های حوزه آب، محیط زیست و کشاورزی در اولویت کار ما قرار دارند در این زمینه به ثمر رساندن موضوعاتی مانند احیای باغستان سنتی را در دستور کار داریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین: در اجرای قانون با احدالناسی تعارف نداریم‌بازرس کل استان قزوین: برخورد با تخلفات کرونایی ادارات در اولویت ستاد کرونا قرار گیردبازداشت متخلفان در پرونده ارتشاء شهرداری قزوین / رشوه‌دهنده‌گان ‌پرونده ‌شناسایی و ‌دستگیر شدند‌

پرونده‌های بزرگ بازرسی کل استان قزوین در سال 1400

بازرس کل استان همچنین به اجرای برخی تخلفات در اجرای طرح‌های عمرانی در استان اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد پارک آبی در بوستان باراجین، ساخت بیمارستان هزار تختخوابی توسط بخش خصوصی در زمین 100 هکتاری و همچنین شیوه واگذاری برج پونک شهرداری قزوین در ازای بدهی این نهاد به بانک شهر از جمله پرونده‌های بزرگ ما در حوزه احیای حقوق بیت‌المال به حساب می‌آیند.

آقاعلیخانی از ورود و نظارت سازمان بازرسی به نحوه ساخت‌وساز در نقاط و نواحی سیل‌خیز خبر داد و اضافه کرد: همچنین موضوع الحاق نامتعارف و غیرقانونی طرح‌های هادی به روستاها را به دقت رصد خواهیم کرد و جلوی هر گونه افزایش مساحت غیرقانونی روستاها حتی در نقاط دوردست و حاشیه‌نشین را خواهیم گرفت.

به گزارش تسنیم، در پایان این دیدار از 2 کارمند نمونه سازمان بازرسی کل استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین سازمان بازرسی استانداری قزوین قوه قضائیه شورای اسلامی قزوین سازمان بازرسی استانداری قزوین قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان قزوین بازرسی کل استان قزوین سازمان بازرسی احیای حقوق حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها، احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

کد خبر 6086396 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!