Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:11:09 GMT

میزان تسهیلات اختصاصی به نخبگان افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۷۸۳۲

میزان تسهیلات اختصاصی به نخبگان افزایش یابد

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه وام مسکن پانصد میلیونی نخبگان آن هم برای ۶۰۰ نفر در کل کشور کافی نیست، خواستار افزایش هم از نظر تعداد نخبگان و هم میزان نقدی شد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه پنج‌شنبه ٢٢ مهرماه در شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در کنار همه توانمندی‌هایی که فارس دارد، معضلات خاصی هم در استان وجود دارد، از جمله اینکه سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم، اما بافت تاریخی اطراف حرم باید محرومیت‌زدایی شود و نیازمند بودجه برای تسریع در توسعه اطراف حرم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به بحث آب و معضلات موجود در این راستا، راه و قطار شهری در شیراز، راه آهن شیراز و ارتباط جنوب کشور به شمال از این طریق، مشکلات تسهیلات بانکی، شهرک‌های صنعتی ناتمام و کمبودهای این شهرک‌ها، به چرخه تولید برگرداندن کارگاه‌های تولیدی تعطیل شده، خام فروشی و نبودن صنایع تبدیلی، نبود شرایط برای قطب گردشگری در زمینه‌های مختلف و عدم تفویض اختیار در استان برای ثبت و به عرصه تولید وارد شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر معضلاتی عنوان کرد که در استان فارس وجود دارد.

به گفته استاندار فارس، ماجرای نفت و گاز و پتروشیمی، اشتغال و موانع تولید و تسهیل در صدور مجوزها از دیگر معضلات موجود در فارس است که با تفویض اختیار به استان، خیلی از این مشکلات حل شدنی است.

ایمانیه با یادآوری اینکه بالاترین آمار عشایر در استان فارس است، به مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: استان چهار فصل فارس در فرایند کشت، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و کشت ارگانیک گیاهان، دارای مشکلاتی است که با توجه دولت و تفویض اختیار در زمینه‌های مختلف قابل حل است.

او به موقوفات در فارس هم اشاره کرد و فارس را پیشتاز در این عرصه دانست که می‌تواند مشکل گشای بسیاری معضلات باشد که به تسهیل روند اداری و مکاتبات نیازمند است.

استاندار فارس تصریح کرد: تسهیل شرایط ورزشی، مسکن مناسب، سلامت و پزشک خانواده، حمایت از حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه علوم پزشکی فارس، تکمیل بیمارستان‌های ناقص در استان و بحث شهر سلامت از دیگر مسائلی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

استاندار فارس به حاشیه شهر شیراز و مشکلات ایجاد شده برای سومین حرم اشاره کرد و از دولت سیزدهم خواست در کنار توجه به همه این مشکلات، بحث آنتن‌های مخابراتی در استان را هم مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دولت سیزدهم دانش بنیان استان فارس حرم اهل بیت ع استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن