Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:38:06 GMT

پاسارگاد نشان از تمدن مدنی و بشری است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۷۸۷۴

پاسارگاد نشان از تمدن مدنی و بشری است

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از میراث جهانی پاسارگاد گفت: منطقه گردشگری پاسارگاد از موضوعاتی است که در سفر ریاست‌جمهوری به فارس مورد توجه است و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: عمده اعتبارات را به زیرساخت‌ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغامی گفت: پاسارگاد یک موقعیت بین‌المللی منحصربه‌فرد است، اگر نگوییم جایگاه ویژه‌ای دارد یک نشان از تمدن مدنی و بشری است.

ضرغامی افزود: پاسارگاد نمادی از مدنیت است، بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف‌نظر از اینکه در اینجا دفن شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.

وزیر میراث تأکید کرد: در تحقیقاتی که انجام دادم شخصیت اسکندر در هالیوود نمی‌تواند ذی‌القرنین باشد، کوروش شاید اولین کسی است که تلاش کرد ازنظر قدمت تاریخی اقوام و قبیله‌ها را به وحدت برساند.

او گفت: تاریخ ایرانیان قدمت ۷ هزارساله و بیشتر دارد یک نقطه برجسته تاریخ اقدامات کوروش است، مدنیت پاسارگاد که هویت پدران ماست ارزشمند است.

ضرغامی اضافه کرد: آثار باقی‌مانده نشانه‌های رفتار و عبرت مردم است البته دشمنان با بهانه‌هایی می‌خواهند دوقطبی راه بیندازند باید وحدت را مورد توجه قرار دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قطعی تخصیص داده‌شده و در جاهای دیگر اعتبارات دیگری را نیز تخصیص خواهیم داد.

کد خبر 5327772

منبع: مهر

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی پاسارگاد ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیراز سیدابراهیم رئیسی عکس استانها شیوع کرونا ایلام یادروز حافظ گرگان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان خوزستان، فریدون بندری گفت: از مجموع اعتبارات حق آلایندگی، بالغ ۴۰ میلیارد تومان به شهرستان بندر ماهشهر اختصاص داده شده است. 

وی افزود: با اجرای طرح نهضت محرومیت زدایی و با استفاده از  اعتبارات حق آلایندگی طرح‌های مختلفی در مناطق محروم و روستایی این شهرستان از جمله شهرک‌های مدنی و قدس در حال اجراست. 

فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد: در مجموع اجرای این طرح‌ها تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت کاری داشته اند. 

بندری گفت: از جمله اقدامات این طرح‌ها می‌توان به راه اندازی سیستم‌های روشنایی، زیر سازی و آسفالت بیش از ۴۰ هزار متر مربع آسفالت، شبکه دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، پارک خانواده در شهرک مدنی است.

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس