Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اجرا آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مکعب بوشهر گفت: فاز نخست آن حداکثر تا یک ماه آینده به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب وارد مدار تولید می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در بررسی روند اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر، با بیان اینکه این پروژه‌ها فعال است اظهار کرد: پروژه شیرین‌سازی آب دریا در ساحل بوشهر به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در حال اجراست که فاز نخست آن حداکثر تا یک ماه آینده به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب وارد مدار تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر به‌صورت کامل تا پایان امسال تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود گفت: تا پایان امسال در مجموع در شبانه‌روز ۱۷ هزار مترمکعب آب وارد شبکه آبرسانی بوشهر می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در حل مشکلات اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر گفت: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر برای حل مشکلات این پروژه پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار داد.

محمدی‌زاده خطاب به مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر موظف هستند مشکل زمین آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنند نباید یک موضوع ساده اینقدر پیچیده شود و اکنون کارگاه این پروژه معطل حل این مشکل است.

وی به پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر پرداخت و بیان کرد: برنامه‌ریزی تولید آب در این پروژه برای تولید ۶۰ هزار مترمکعب آب است که اکنون اجرا ۳۷ هزار مترمکعب آن در دست اجرا است.

استاندار بوشهر پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۷ هزار مترمکعب بوشهر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: قرارداد این پروژه که ۱۸ ماهه است از زمان بهره‌برداری به سبب افزایش هزینه‌ها و شرایط تورم و مشکلات اقتصادی عقب است.

محمدی‌زاده حل مشکلات تامین منابع مالی پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۷ هزار مترمکعب بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای حل ‌مشکلات منابع مالی این پروژه اقدامات لازم انجام می‌شود تا وضعیت فعلی کارگاه این پروژه بهبود یابد و در اجرا آن تسریع شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی با اظهار امیدواری برای بهره‌برداری آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب زودتر از زمان تعیین شده گفت: امید می‌رود در فصل نخست سال آینده آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بود وارد مدار تولید و آب آن به شبکه آبرسانی منتقل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب شيرين كن وارد مدار تولید می شود هزار مترمکعب بوشهر پروژه آب شیرین کن استاندار بوشهر مکعب بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

رییس مجمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان از ثبت ۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی گز اصفهان خبر داد. - اخبار استانها -

حسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از ثبت هفتم اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول 500 سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات  بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

«شیرینی سنتی لوز » به لیست عناصر ناملموس ملی پیوست

وی در پاسخ به این پرسش که گز ابتدا چگونه تولید می‌شد، گفت: گز ابتدا به شیوه سنتی توسط قنادان اصفهانی تولید می‌شد و در آن زمان برند گز معنای خاصی نداشت. در ادامه تولید گز در شش دری‌های قدیمی اصفهان ادامه یافت و در گذر زمان برندهای گز برای صادرات این محصول شکل گرفت که ظاهرا گز شکرشکن اصفهان، قدیمی‌ترین برند گز است که به هندوستان نیز صادر می‌شد.طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحدهای تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم‌ که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است