Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه آیین سپاس رادیو فرهنگ این هفته به بزرگداشت جعفر شهری باف، نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ به مناسبت هفته بزرگداشت «روز تهران»،برنامه‌« آیین سپاس» جمعه ۲۳ مهرماه ویژه گرامیداشت جعفر شهری‌، نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران از رادیو فرهنگ پخش می شود.

در این برنامه  نصرالله حدادی، حسن انوری، حسین ایمانی جاجرمی درباره زنده یاد جعفر شهری صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر شهری در سال ۱۲۹۳ در محله عودلاجان تهران به دنیا آمد و در سحرگاه ۶ آذر ۱۳۷۸ از دنیا رفت.

شهری در دو مجموعه «طهران قدیم» (۵ جلد) و «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» (۶ جلد)، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش بیان می‌کند. دیگر اثر او، «قند و نمک»، مجموعه‌ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه است. سه رمان از رمان‌های او، یعنی «شکر تلخ»، «گزنه» و «قلم سرنوشت» نیز سه‌گانه‌ای است که اولی مربوط به دوران کودکی نویسنده و رنج‌های مادر او، دومی شرح دوران نوجوانی، و سومی مربوط به دوران میان‌سالی اوست. کتاب‌های «حاجی در فرنگ» (در دو جلد) و «حاجی دوباره» نیز سفرنامه نویسنده به مکه و سپس اروپا است.

از دیگر آثار جعفر شهری می‌توان به «انسیه خانم» و «علی علیه‌السّلام» اشاره کرد.

علاقه مندان  می توانند« آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رمان سفرنامه گزنه رادیو فرهنگ قند و نمک شکر تلخ قلم سرنوشت رادیو فرهنگ آیین سپاس جعفر شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد

۳۸ میلیون یورو و ۰ دقیقه بازی در سری آ.

ماتیا کالدارا مدافع ۲۹ ساله ایتالیایی به زودی هم زمان با پایان یافتن قرارداد خود به عنوان بازیکن آزاد از میلان جدا می شود.

کالدارا در تابستان ۲۰۱۹ با مبلغی در حدود ۳۸ میلیون یورو از یوونتوس به میلان پیوست (معاوضه با بونوچی) اما دوران حضور او در پیراهن روسونری بسیار ناامیدکننده بود، بطوریکه می توان کالدارا را بدترین خرید تاریخ میلان دانست. او هرگز برای میلان در سری آ به میدان نرفت و طی این سال ها فقط ۲ بازی در کوپا ایتالیا و لیگ اروپا برای این مدافع با پیراهن روسونری ثبت شده است. مصدومیت های پیاپی عملا دوران حرفه ای کالدارا را تحت تاثیر قرار داد. او در این مدت به طور قرضی برای آتالانتا، اسپتزیا و ونتزیا به میدان رفت. نام کالدارا در لیست پیولی برای فصل جاری دیده می شد اما حتی یک دقیقه هم فرصت بازی به او نرسید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • زنده یاد اسکویی و روایت ورود به رادیو
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود