Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:42:04 GMT

واکنش دبیرکل سازمان ملل به حوادث بیروت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۹۱۰۷

واکنش دبیرکل سازمان ملل به حوادث بیروت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تمام طرف های لبنانی را به توقف فوری اقدامات خشونت بار دعوت می کند.

دوجاریک در گفتگو با خبرنگاران گفت: گوترش خواهان توقف اقدامات و گفتمان تحریک آمیز در لبنان است.

وی همچنین افزود که گوترش بار دیگر بر ضرورت انجام تحقیقات کامل و شفاف درباره انفجار سال ۲۰۲۰ در بندر بیروت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از بازداشت ۹ نفر در ارتباط با تیراندازی های روز پنج شنبه در بیروت خبر داد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از کشته شدن شماری از افراد در خشونت های روز پنج شنبه در بیروت خبر داد.

ارتش لبنان همچنین افزود که ۹ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است.

در این بیانیه آمده است: در جریان حرکت شماری از معترضان به سمت منطقه العدلیه، تیراندازی به وقوع پیوست که به کشته شدن شماری از شهروندان و زخمی شدن شماری دیگر منجر گردید.

این بیانیه می افزاید: در پی این حوادث ارتش حضور خود را در منطقه تقویت کرد. همچنین برخی اماکن برای جستجوی عاملان تیراندازی مورد یورش قرار گرفت و طی آن ۹ بازداشت شدند که تحقیقات از آنها تحت نظارت مرجع قضایی در حال انجام است.

ارتش لبنان همچنین گفت که فرماندهی ارتش این کشور با طرف ها جهت مهار اوضاع و جلوگیری از شکل گیری فتنه ارتباط برقرار کرده است.

این در حالی است که جنبش امل و حزب الله لبنان در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: حمله به اعتراضات مسالمت آمیز از سوی شبه نظامیان وابسته به حزب قوات اللبنانیه (وابسته به سمیر جعجع) رخ داده است.

در این بیانیه آمده است: تک تیراندازان در محله های مجاور و بر روی پشت بام منازل مستقر شده و اقدام به هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان کردند. این شبه نظامیان به قتل عمد روی آوردند و علت این شمار از شهیدان و زخمی شدگان هم، همین است.

حزب الله و جنبش امل تاکید کردند: ارتش و نیروهای امنیتی به مسئولیت خود در بازگرداندن امور به حالت عادی عمل کنند. عاملان قتل و تحریک کنندگان از اتاق سیاه این روند را اداره کردند و باید محاکمه شوند و به شدیدترین وجه مجازات شوند.

در این بیانیه آمده است: با خانواده شهیدان عهد می بندیم که تا تحقق عدالت موضوع را دنبال کنیم.

کد خبر 5327849

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان بیروت سازمان ملل متحد عراق ایالات متحده امریکا انتخابات عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه طالبان فلسطین لبنان ایران اتحادیه اروپا فرانسه ولادیمیر پوتین ارتش لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است

 رادیو ارتش اسرائیل یکشنبه شب اعلام کرد که حزب الله لبنان از ماه مارس تا آوریل حدود یک هزار و ۵۰۰ موشک به (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو ارتش اسرائیل همچنین گزارش داده که حزب الله لبنان از ماه ژانویه تا فوریه حدود ۸۷۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که حزب الله طی روز جاری بیش از یکصد موشک شلیک کرده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد