Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بن علی بن محمد (ع) مشهور به امام حسن عسکری، یازدهمین امام شیعیان است که در سال ۲۳۲ قمری چشم به جهان گشودند. ایشان پدر امام زمان (عج) بودند. امام یازدهم شیعیان پس از ۶ سال امامت بر شیعیان در سال ۲۶۰ قمری به شهادت رسیدند.

از مشهورترین القاب ایشان می‌توان به عسکری اشاره کرد که این لقب به دلیل اقامت اجباری شان در سامرا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در این شهر تحت مراقبت حکومت قرار داشتند و برای فعالیت‌های خودشان محدودیت داشتند. امام حسن عسکری (ع) از طریق نمایندگانی که داشتند از راه نامه نگاری با شیعیان ارتباط داشتند. از نمایندگان خاص ایشان می‌توان به عثمان بن سعید اشاره کرد که نخستین نایب خاص امام زمان (عج) نیز بودند.

امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری و در سن ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسیدند و در کنار مرقد پدرشان دفن شدند. مدفن این دو امام همام در این شهر به حرم عسکریین مشهور است و از زیارتگاه‌های شیعیان در کشور عراق به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید

مداحی دلنشین میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، مجموعه ای از زیباترین و جدیدترین تصویرنوشته های شهادت ایشان را در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام عسکری والپیپر شهادت تصویرنوشته والپیپر با کیفیت امام حسن عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری صبح پنج شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار اظهار کرد: سنندج کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر از مشکلات اصلی ترافیک در سنندج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احداث پارکینگ طبقاتی در سنندج افزود: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری پرداخت و اعلام کرد: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

عسکری اضافه کرد: در مورد پروژه سنه سنتر امیدواریم، پایه کار روی همان قرارداد اولیه باشد این موضوع می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات این پروژه را برطرف کند.

فرماندار سنندج رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می‌شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور دنبال شود.

وی همچنین از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره تقدیر کرد و گفت: اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر ستودنی است و امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

کد خبر 6094865

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم