Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در هفدهمین نشست سران نهادهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی کشورهای مستقل همسود، از تلاش های آمریکا برای تضعیف روابط مسکو با کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.

پاتروشف اظهار داشت: فضای کشورهای مستقل همسود در کانون توجه اصلی آمریکا قرار دارد و تحریک جدایی اقتصادی و فرهنگی اوکراین و گرجستان با روسیه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور وی، به منظور مقابله با تحقق سناریوهای انقلاب رنگی و گفت‌وگو در زمینه تنظیم فعالیت های سازمان های غیر دولتی که از خارج تامین مالی می‌شوند، لازم است تا سرویس های ویژه امنیتی و سازمان های اجرای قانون کشورهای عضو به صورت جمعی و هماهنگ اقدام کنند.

پاتروشف همچنین بر اهمیت ردیابی سایر اقدامات غیر دوستانه کشورهای غربی و فعالیت های خرابکارانه آنها در قلمرو کشورهای مستقل همسود تاکید کرد.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه در مورد تهدیدات فزاینده حملات سایبری تروریست ها هشدار داد.

به گفته وی، تروریست ها در حال حاضر شروع به ایجاد واحدهای سایبری خود کرده‌اند و این خطر واقعی وجود دارد که حملات آنها بتواند منجر به بروز اختلافات شدید بین کشورها تا مرز درگیری های مسلحانه شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز چندی قبل در مورد اهداف واقعی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی صحبت کرده بود.

جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه تروریسم آسیای مرکزی کشورهای مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند