Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید درخشانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ در قالب تبصره ۱۸ به تسهیلات اشتغالزایی پیش بینی شده است که سهم این استان ۹۹۰ میلیارد تومان معادل ۳.۱ درصد از کل این اعتبارات است.

وی تصریح کرد: منابع تبصره ۱۸ از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود که در صورت تحقق موجب رشد مناسبی در صنعت و اشتغالزایی خراسان شمالی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشانی افزود: این اعتبارات برای سرمایه گذاری در زمینه اتمام طرح های نیمه تمام، بازگرداندن طرح های راکد به چرخه تولید و سرمایه گذاری های جدید در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و دانش بنیان ها فرصت مناسبی است.

وی بیان کرد: برای شفاف سازی و نظارت بر این بودجه در زمینه اشتغال و تولید وزارت جهاد کشاورزی سامانه سیتا،‌ وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی سامانه کارا، وزارت صنعت و معدن سامانه بهین سال و بازآفرینی شهری سامانه ‌پایش را راه اندازی کرده‌اند.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

در لایحه بودجه سال جاری کل کشور مجموع بودجه عمرانی خراسان شمالی حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است و بر اساس آمار میزان اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال جاری ( ۱۴۰۰ ) نسبت به سال گذشته (۹۹) حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد به گونه ای که در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان سال ۱۴۰۰ افزوده شد.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها اشتغال زایی بودجه ۱۴۰۰ خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی بودجه ۱۴۰۰ خراسان شمالی اشتغال زایی بودجه ۱۴۰۰ خراسان شمالی میلیارد تومان خراسان شمالی تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

او با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی گفت: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است