Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:27:08 GMT

رخدادهای هفته گذشته در دیار باران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۵۷۹

رخدادهای هفته گذشته در دیار باران

 خبرنگاران ایرنای استان روزانه رویدادهای استان را در قالب خبر ، مصاحبه ، گزارش ،عکس و فیلم به تصویر می کشند و آنچه امروز در این گزارش می خوانیم مروری بر عناوین خبری رویدادهای استان در یک هفته گذشته در خروجی سایت ایرنای گیلان است.

 هفدهم مهر ماه ؛

در نخستین روز کاری هفته مصادف با شنبه هفدهم مهر ماه خبری از نایب قهرمانی گیلان در مسابقات قایقرانی روئینگ مردان کشور بر سایت ایرنای گیلان قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش؛ در جریان رقابت های قایقرانی روئینگ مردان کشور در دریاچه آزادی تهران ، تیم قایقرانی گیلان در هر ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان، به مقام نایب قهرمانی کشور دست یافت.

در این دوره از رقابت ها ، تیم های قایقرانی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، لرستان ، اردبیل ، گیلان ، خراسان شمالی، زنجان ، فارس ، کردستان و تهران  در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.

راهیابی «سایه و سکوت» به جشنواره زنان فیلم‌ساز ایرلند 

  فیلم کوتاه «سایه و سکوت» به کارگردانی فاطمه مهدی‌پور به بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌سازان زن «او» ،«۲۰۲۱ HER» در شهر کیلارنی ایرلند راه یافت.جشنواره بین‌المللی فیلم «او» (HERIFF) به نمایش و معرفی نسل بعدی فیلم‌سازان زن جوان ،با استعداد و آینده دار در جهان اختصاص داده شده است.

فیلم کوتاه « سایه و سکوت» روایتی کوتاه از زندگی زنی باردار است که دچار ترومای کودکی است و این کابوس و هراس را در لحظات مختلف تجربه می‌کند. فیلم تلاش دارد نشان دهد عدم توجه به امنیت کودکان و به ویژه زنان چطور می تواند حال و آینده یک فرد را درگیر خود کند و این چرخه از حرکت نمی‌ایستد.

ورود ۳۶۵ هزار خودرو به گیلان

اگرچه گیلان در تعطیلات  (۱۳ تا ۱۶ مهر  )با بارندگی های شدیدی روبرو بود اما آنچه از شواهد بر می آید این امر مانع از سفر به  این استان نشد به طوری که بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان؛ بیش از ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو وارد استان گیلان شد.

 طبق آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان، طی پنج روز یعنی از ۱۲ تا ۱۶ مهر،   ۳۶۵ هزار و ۴۹۱ خودرو وارد گیلان شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۳۴ درصد افزایش داشت.

 بیشترین میزان ورود خودرو به استان  گیلان از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با ۱۶۲ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر- چابکسر با ۱۱۵ هزار و ۹۲۸ دستگاه خودرو بوده است.

طی همین مدت ۳۳۳ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو نیز از گیلان خارج شد که رشد ۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل خود داشت. بیشترین میزان خروجی نیز از طریق  آزادراه قزوین- رشت با تعداد ۱۳۴ هزار و ۲۱۸ وسیله نقلیه ثبت شده است.

 برگزیده شدن ۲ نوجوان گیلانی در مسابقه ملی مهارت 

آریا بشیری و علیرضا اعرابی٢ دانش آموز رشته مهارتی استان گیلان توانستند در مسابقه ملی مهارت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشته برنامه نویسی اندروید برگزیده کشوری شوند.

 سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هر ٢ سال یکبار برای شناسایی و کشف جوانان نخبه مهارتی کشور و ایجاد انگیزه در آنان، با مشارکت حامیان برون سازمانی و فعالان بخش خصوصی مسابقات ملی مهارت را برگزار می کند.

این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری و بر اساس استانداردهای جهانی برگزار می شود و نفرات برتر مهارتی کشور به عضویت تیم ملی مهارت کشور درآمده و به مسابقات جهانی مهارت اعزام شوند.

دستگیری۱۲ شکارچی غیرمجاز در گیلان 

هفدهم مهرماه همچنین برخورد با شکارچیان غیر مجاز در استان خبر ساز شد؛ بر این اساس، ۱۲ شکارچی غیرمجاز توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در شهرستان رودسر دستگیر شدند.

 علی محمدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر اظهار داشت: این تعداد شکارچی غیرمجاز در راستای پایش مزارع و سواحل رودسر دستگیر شده اند.۱۲ قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی به همراه تعدادی فشنگ و ادوات شکار نیز در این ماموریت کشف و ضبط شده است که شکارچیان متخلف برای اجرای قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.
 

هجدهم مهرماه ؛

دعوت از عکاسان گیلانی برای شرکت در جشنواره ملی عکس رضوی 

همزمان با  دومین روز هفته هجدهم مهرماه؛ خبری از دعوت عکاسان گیلان  به جشنواره ملی عکس رضوی منتشر شد ؛ در همین ارتباط معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از هنرمندان عکاس استان برای شرکت در یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی دعوت کرد.

سید امیر مصباح، آخرین مهلت دریافت آثار را پانزدهم بهمن ماه و تاریخ برگزاری جشنواره را نیمه اول اسفند ماه  عنوان و اضافه کرد: به آثاری که پس از زمان تعیین‌ شده به نشانی الکترونیکیِ دبیرخانه aksrazavi۱۱@gmail.com ارسال شوند ،ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جذب چهار بازیکن جدید در تیم فوتبال داماش گیلان 

تیم فوتبال داماش گیلان موفق به جذب چهار بازیکن جدید شد ، ضمن اینکه چهار بازیکن سابق این تیم نیز دوباره با داماش قرارداد بستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تیم فوتبال داماش گیلان با خرید امتیاز تیم دسته سومی کانیاو اشنویه آذربایجان غربی، در فصل جدید رقابت های این لیگ باید حضور یافته و به همین دلیل مسئولان این تیم وارد بازار نقل و انتقالات شده تا تیم خوبی را راهی رقابت های لیگ دسته سوم کشور کنند.

انتخاب سرپرست و مدیر اجرایی داماش 

مدیرعامل جدید باشگاه داماش گیلان نیز در اولین اقدام خود، محمد مختاری کاپیتان چند سال اخیر تیم فوتبال داماش را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و پس از آن نیز، فرزاد سیری به عنوان سرپرست و مدیر اجرایی تیم داماش برگزیده شد.

جذب چهار بازیکن جدید 

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از انتخاب سرمربی و سرپرست تیم تازه تاسیس داماش، مسئولان این تیم در بازار نقل و انتقالات نیز قوی ظاهر شدند و با وجود اینکه حدود ۴۰ روز به آغاز رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم کشور باقی مانده، تاکنون چهار بازیکن جدید به این تیم جذب کردند.

انتخاب تیم فوتبال زیر ۱۹ سال گیلان 

تیم فوتبال زیر ۱۹ سال استان گیلان برای حضور در رقابت های قهرمانی کشور انتخاب شد.

رئیس هیات فوتبال گیلان در خصوص معرفی و انتخاب تیم فوتبال زیر ۱۹ سال این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با اتمام بررسی کاربرگ های ۹ استعداد یاب استان گیلان در طرح نهایی استعدادیابی زیر۱۹ سال که در سه منطقه شرق، غرب و مرکز استان گیلان برگزار شد، در پایان ۱۸ بازیکن به عنوان تیم منتخب زیر ۱۹ سال این استان به فدراسیون فوتبال معرفی شدند تا این تیم در رقابت های لیگ کشور حضور یابد.

نوزدهم مهرماه؛

بازگشت سرمایه‌گذاران کنیایی به صنعت فرآوری چای گیلان

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از راه اندازی مجدد کارخانه فرآوری چای شرکت کنیایی در لاهیجان خبر داد و گفت: احیاء و فعالیت مجدد کارخانه فرآوری و بسته بندی چای که کنیایی ها در لاهیجان سرمایه‌گذاری کرده اند، موجب بهبود صنعت بسته بندی و رونق اشتغال می‌شود.

یونس رنجکش  افزود: این کارخانه سال ۱۳۸۱ توسط سرمایه گذار کینیایی خریداری و قرار شد در صنعت فراوری و بسته بندی چای داخلی و خارجی فعالیت کند اما چندین سال قبل بدلایل مختلفی از جمله مشکلات عدم تامین مواد اولیه (چای) تعطیل شد.

وی اظهار داشت:  سالانه ۱۰۰هزار تن چای در کشور مصرف می شود که فقط حدود ۳۰ هزارتن آن تولید داخلی است و مابقی از طریق واردات تامین می شود و قرار بود تا این شرکت علاوه بر بسته‌بندی چای داخلی و فرآوری آن همچون تبدیل چای به نوشابه ، چای خارجی را نیز به صورت فله ای وارد و در این شرکت بسته بندی کند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری با بیان اینکه تقویت زنجیره ارزش از طریق خدمات و ایجاد کارخانجات فرآوری ، بسته بندی و تبدیل چای با ذائقه های مختلف امکان‌پذیر است، افزود: برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیازمند سرمایه گذاری های داخلی و خارجی هستیم و با پیگیری های صورت گرفته این کارخانه کنیایی بعد از مدت‌ها تعطیلی قرار است دوباره با هدف بسته‌بندی و فرآوری چای فعالیت کند.

در استان های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد و وسعت باغهای چای این ۲ استان در حدود ۲۵ هزار هکتار است که در این میان هر ساله سطح زیرکشت متفاوت است. طبق آمارها مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور داریم که ۳۰ هزار تن از چای خشک مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

سپیدرود رشت با ۲۷ بازیکن به توافق رسید

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا،  تیم فوتبال سپیدرود رشت تاکنون با ۲۷ بازیکن به توافق رسیده و با آنان قرارداد جدید امضا کرده که از این تعداد ، ۱۱ بازیکن جدید هستند و  ۱۶ بازیکن فصل گذشته این تیم نیز، قرارداد خود را با سپیدرود تمدید کردند.

سپیدرودی ها که فصل گذشته در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور حضور داشتند، در نهایت نتوانستند جواز حضور در رقابت های لیگ دسته اول را کسب کنند و امسال نیز باید در لیگ دسته دوم به میدان بروند.

بیستم مهرماه؛

چهار هزار صیاد گیلانی تورهای ماهیگیری را به دریا انداختند

از روز سه شنبه ۲۰ مهر صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان آغاز شد و در ۱۵ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ با پایان فصل صید ، صیادان تورهای خود را از دریا جمع می کنند .

عظیم مدبری مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال ۱۷۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در سواحل گیلان رهاسازی شدند که از این تعداد یک میلیون قطعه بچه ماهیان خاویاری و مابقی را انواع ماهیان استخوانی مانند سفید، کولمه، سوف، سیم و انواع کولی ها تشکیل می دهند.

یک گیلانی سرمربی تیم ملی کاراته امید بانوان کشور شد

بیستم مهرماه ، همچنین  خبری  افتخار آفرین برای بانوان گیلانی در خروجی ایرنای استان قرار گرفت  .ستاره موسوی از گیلان به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته امید بانوان کشور انتخاب شد.

تحویل ۳۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان 

بیستم مهرماه روزی امید آفرین برای تعدادی از مددجویان بهزیستی استان بود .  همزمان با افتتاح یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور ۳۶ واحد مسکونی روز سه شنبه تحویل مددجویان بهزیستی استان شد.

به گزارش ایرنا، این واحدهای مسکونی در شهرستان های آستارا، لنگرود، لاهیجان، املش، رودسر، تالش و شفت به مددجویان بهزیستی فاقد مسکن از جمله خانواده های دارای ٢ معلول به بالا تحویل داده شده است.

دستگیری سارقان دارای پوشش کادر درمان در گیلان 

 فرمانده انتظامی گیلان در همین روز با اشاره به وقوع سرقت از چند شهروند گیلانی با پوشش کادر درمان از شناسایی و دستگیری سارقان این پرونده در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داده است.

سردار عزیزاله ملکی افزود: این افراد با پوشش کادر درمان و ماسک و دستکش به بهانه گرفتن فشارخون و تست کرونا به مردم مراجعه و به شکل غافلگیرانه اقلام با ارزش آنها را به سرقت می‌بردند .

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مکرر اعلام کرده که به هیچ وجه تیمی برای انجام تست و تزریق واکسن کرونا و گرفتن فشارخون به درب منازل و واحدهای صنفی اعزام نمی‌شود ،تصریح کرد: هرگونه مراجعه به درب منازل و واحدهای صنفی تحت عنوان تزریق واکسن و انجام تست کرونا شگردی برای سرقت است.

بیست ویکم مهرماه؛

آیین یادبود فرهنگیان جانباخته از کرونا در گیلان 

 آیین یادبود فرهنگیان جانباخته ناشی از بیماری کووید ١٩ استان گیلان  روز چهارشنبه ۲۱ مهر  در مسجد قدس شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم از سوی آموزش و پرورش استان گیلان با حضور جمعی از فرهنگیان و خانواده های فرهنگیان جانباخته از ویروس کرونا با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار و از شبکه دانش آموزی شاد نیز به صورت زنده پخش شد.

قرار گرفتن طرح اصلاح نقاطی از گردنه حیران در برنامه شورای ترافیک آستارا 

بیست و یکم مهرماه اصلاح نقاطی از گردنه حیران در برنامه شورای ترافیک  آستارا  قرار گرفت. در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از شورای ترافیک این شهرستان خواست، به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت، نقاط حادثه‌خیز گردنه حیران (محور ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان) شناسایی و اصلاح شود.

کامبیز لقمانی مقدم در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: باید ایمنی جاده ها از جمله محدوده آقچای و گردنه حیران محور آستارا - اردبیل با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تخلیه خاک در کناره پرتگاهها افزایش یابد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در این رابطه همکاری کنند.

وی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست، نقاطی از محدوده آقچای و راه های روستایی را لکه گیری کند و به پلیس راه نیز توصیه کرد با تیم های ثابت و سیار در آن محور، حضور پررنگ داشته باشد.

وی با اعلام نارضایتی چندین ماهه رانندگان از وضعیت نابسامان تقاطع ریل و جاده در محور آستارا-اردبیل، اظهار کرد: طبق وعده پیمانکار بارانداز راه آهن، این مشکل ظرف ۲ ماه آینده رفع خواهد شد.

حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی تی تی کاروانسرا گیلان

حضور ارزیابان یونسکو در گیلان از زمره عناوین مهم اخبار فرهنگیست که خبرنگار ایرنا به آن پرداخته است. این خبر از سفر ارزیابان یونسکو به گیلان به منظور بررسی تی تی کاروانسرای سیاهکل برای ثبت جهانی طی چهارشنبه گذشته حکایت دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به خبرنگار ایرنا گفت:  تی تی کاروانسرا در سیاهکل یکی از ۵۶ کاروانسرای کشور است که بنا است با عنوان مجموعه کاروانسراهای ایرانی ثبت جهانی شود. 

ولی جهانی افزود اظهار داشت: پیش از ورود ارزیابان بین المللی، اقدامات خوبی از جمله تعیین عرصه و حریم کاروانسرای یادشده واقع در روستای بالارود شهرستان سیاهکل  انجام و به دستگاه ها ابلاغ شد .

بیست و دوم مهرماه؛

رقابت حدود ۲ هزار نفر در آزمون کارشناسان دادگستری گیلان آغاز شد 

آخرین روز کاری هفته برای شرکت کنندگان در آزمون کارشناساسان رسمی دادگستری- قوه قضاییه  روز با اهمیتی بود . در این آزمون همزمان با سراسر کشور ، یکهزار و ۹۴۵ نفر در  گیلان شرکت کردند.

ثبت جهانی مجموعه کاروانسرای ایرانی در ۲۴ استان بررسی می‌شود

مشاور وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  گفت: پرونده کاروانسرای ایرانی، شامل ۵۶ کاروانسرا است که در ۲۴ استان کشور قرار دارند و در حال بررسی ارزیابی ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی است.

محمد حسن طالبیان روز پنجشنبه در حاشیه بررسی ارزیابان یونسکو از کاروانسرای تی تی سیاهکل برای ثبت جهانی این اثر در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قدمت این ۵۶ کاروانسرا از دوره ساسانی تا دوره قاجار است.

وی با بیان اینکه سهم ایران برای ثبت جهانی یک پرونده در سال است ادامه  داد: تاکنون ۲۶ اثر ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است و پرونده کاروانسرای ایرانی تیرماه سال آینده برای ثبت جهانی مطرح می‌شود.

فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان صادر شد

روز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه همچنین دو خبر فرهنگی نیز بر سایت ایرنای گیلان قرار گرفت نخست اینکه معاون هنری و امور سینمایی گیلان با اعلام فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی از فعالان عرصه نمایش استان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

سید امیر مصباح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان و به منظور رشد ،گسترش و ساماندهی هنر تئاتر در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

مصباح ، انتخاب موضوع سی و سومین جشنواره تئاتر استانی را آزاد عنوان و اضافه کرد :موضوعات مرتبط با شعار سال ،کرونا و کاهش آسیب های اجتماعی ،شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده ،موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی ، منطقه ای و ایرانی و اسلامی در اولویت هستند.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص تغییر در برگزاری جشنواره با نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است ،بیان کرد :مخاطبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند.

جشنواره سوماسرا ۱۴۰۰ از هنرمندان گیلان برای شرکت دعوت کرد

همچنین دست اندرکاران جشنواره فرهنگی هنری سوماسرا ۱۴۰۰ از هنرمندان استان برای ارسال آثار در زمینه شعر، موسیقی، عکس، تئاتر و یادداشت و شرکت در این جشنواره دعوت کردند.

نمایشگاهی از توانمندی های منطقه محصولات و غذاهای محلی، صنایع دستی و شیرینی نیز در قالب این جشنواره برنامه ریزی شده است.

خبرنگاران ایرنا گیلان آرزومند رخدادهای خوش در هفته پیش رو برای مردم استان هستند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی رشت گیلان خبرگزاری جمهوری اسلامی رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است