Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:15:26 GMT

مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۶۵۴

مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم است

دکتر محمد رئیس زاده روز جمعه در جمع اعضای نظام پزشکی استان گیلان در رشت اظهار داشت: یک عده  فکر می کنند اگر مصالح مردم را نادیده بگیرند از مردم دفاع می کنند اما دیر یا زود بیشترین ضرر را به مردم می زنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به جامعه پزشکی باید فراتر از نگاه صنفی و شغلی باشد، گفت: جامعه پزشکی جزء سرمایه های لاینفک عظمت تمدن ایران بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جامعه پزشکی را سرمایه بی بدیل و جدانشدنی عنوان و تصریح کرد: در این برهه از زمان بخش مهمی از صیانت  جامعه بر عهده ما است و باید اهمیت این سرمایه را به آنهایی که متوجه نیستند تفهیم کنیم.

رئیس زاده با بیان این که وضعیت سرمایه بی بدیل جامعه پزشکی در حال و روز فعلی مناسب نیست تاکید کرد: باید با راهکارهای اساسی ساماندهی اوضاع را در پیش بگیریم.

وی افزود: جامعه پزشکی باید منسجم ، مولفه های قدرت خود را بازسازی و بازیابی کرده و به کار ببرند تا در معادلات حوزه سلامت نقش فعلی را ایفا کند. 

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به عضویت  ٣٢٠ هزار نفر در این سازمان اظهار داشت: تک تک اعضای سازمان نظام پزشکی مولفه های قدرت ما هستند. 

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و اساتید از دیگر مولفه های قدرت سازمان نظام پزشکی هستند، افزود: هر میزان از این بزرگان در سازمان بهره بگیریم به مولفه قدرت سازمان اضافه کرده ایم.

بازدید از بخش کووید بیمارستان رازی رشت از دیگر برنامه رییس سازمان نظام پزشکی کشور در استان گیلان است.

برچسب‌ها رشت سازمان نظام پزشکی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان نظام پزشکی گیلان رشت سازمان نظام پزشکی گیلان سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد