Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تا زمانی که تحریم داخلی که در اختیار خود ما است برطرف نشود، برداشته شدن تحریم های خارجی حتی همین امروز نیز تاثیر چندانی بر حل مشکلات نخواهد داشت.

محسن رضایی میرقائد در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) که امروز ۲۳ مهرماه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندرامام خمینی از مهمترین بنادر کشور است و عمده کالاهای اساسی از این بندر وارد کشور می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عمده محصولات پتروشیمی ایران که بخش قابل توجهی از ارز درآمدی کشور را رقم زده است، از بندر امام خمینی صادر می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود:  گفت: مشکلاتی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که نشان می دهد، علاوه بر تحریم های خارجی، تحریم داخلی نیز داریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: تا زمانی که تحریم داخلی که در اختیار خود ما است برطرف نشود، برداشته شدن تحریم های خارجی حتی همین امروز نیز تاثیر چندانی بر حل مشکلات نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد این است که کالایی که وارد یا قصد خروج از کشور را دارد در بندر می ماند. در این زمینه گاهی برخی از کشتی ها تا ۲ ماه بر روی آب می مانند تا فرصت کنند وارد اسکله شوند.

رضایی گفت: پس از این که این کشتی ها وارد اسلکه می شوند، به دلیل مجوزهایی که باید برای ترخیص کالا دریافت شود و عدم هماهنگی که در این زمینه وجود دارد، زمان زیادی کالا در انبارها باقی می ماند. نتیجه این تاخیرها در ترخیص کالا از بنادر این است که کالا دیر به مردم برسد یا کالاهای صادراتی دیر به خارج از کشور برود.

وی با بیان این که تاخیر در ترخیص کالا، قیمت کالا را بالا می برد، ادامه داد: یکی از دلایل تورم در کشور تاخیر در ورود کالا است. هر مدتی که کالا روی آب بماند، یک یا دو درصد قیمت کالا در کشور بالا می رود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تاخیری که در زمان صادرات کالا به وجود می آید، هزینه کالای صادراتی را افزایش می دهد و در رقابت با کشورهای رقیب، صادرات کمتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مساله تحریم های داخلی در چند نقطه کشور از جمله بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و در این دولت مصمم هستیم تا این تحریم های داخلی را یکی یکی برطرف کنیم.

رضایی با بیان این که هزینه های مدیریتی کشور نباید بر مردم تحمیل شود، افزود: دولت مردان نباید هزینه کم کاری خود را بر زندگی مردم تحمیل کنند و لازمه این کار برطرف شدن تحریم های داخلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان محسن رضايي بندر امام بندر امام خمینی تحریم داخلی شدن تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه