Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست ویدئویی شورای عالی اقتصادی اوراسیا اولویت های گسترش همکاری های متقابل با این اتحادیه را تعیین کرد.

در این نشست که تحت ریاست «قاسم جومارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان برگزار شد، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «میگل برمودس» رئیس جمهور کوبا به عنوان کشور ناظر در این اتحادیه و «میخائیل میاسنیکوویچ» رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مسایل تعمیق بیش از پیش همکاری های اقتصادی و همچنین پیشبرد همکاری های متقابل در ابعاد اولویت دار مانند تجارت، تعاونی صنعتی، توسعه پتانسیل حمل و نقلی- ترانزیتی، امنیت غذایی، دیجیتالی سازی و اقتصاد «سبز» بررسی شد.

رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود اولویت های گسترش همکاری های متقابل با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را که شرکت کنندگان آن همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشند، تعیین کرد.

وی عنوان کرد: در شرایط پاندمی مبادلات بازرگانی ازبکستان با کشورهای سازمان به طور پایدار افزایش یافته، همکاری های متقابل فعال با کمیسیون اقتصادی اوراسیا برقرار شده است، گروه کاری مشترک فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر این، طرح های اولویت دار همکاری ها با بانک توسعه اوراسیا تنظیم می شود.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین ضمن تاکید بر اهمیت تشدید تلاش ها برای تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی، تنظیم نقشه «نقشه راه» مشترک مبنی بر رفع موانع موجود، هماهنگی مقررات و استانداردهای فنی، دیجیتالی سازی تشریفات گمرکی در تجارت متقابل را پیشنهاد کرد.

میرضیایف همچنین بر اهمیت تکامل شبکه های کریدورهای حمل و نقلی و زیربناهای لجستیکی به عنوان توسعه پایدار اقتصاد ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به موضوع محیط زیستی بر ضرورت انجام اقدامات هماهنگ مبنی بر پایین آوردن پیامدهای تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

میرضیایف از کشورهای همکار برای حضور فعال در طرح های مشترک ایجاد مناطق اکولوژیکی نوآوری و فن آوری ها در منطقه دریاچه آرال و همچنین از آنها برای حضور همایش بین‌المللی در انرژی «سبز» که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر «نوکوس» برگزار می شود، دعوت کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در پایان سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که نتایج عملی این نشست برای پیشبرد همکاری های متقابلا سودمند و تعاونی نزدیک با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا کمک کند.

نشست بعدی شورای عالی اقتصادی اوراسیا روز 10 دسامبر در شهر «آلماتی» برگزار می‌شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خودرا با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: شوکت میرضیایف اتحادیه اقتصادی ارواسیا رئیس جمهور ازبکستان همکاری های متقابل اقتصادی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا