Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:35:42 GMT

ادعای گوگل در مورد فعالیت‌های یک گروه هکر ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۰۱۷

ادعای گوگل در مورد فعالیت‌های یک گروه هکر ایرانی

گوگل ادعا کرد یک گروه هکر ایرانی حساب‌های کاربری باارزش مربوط به دولت،خبرگزاری‌ها، دانشگاه ها، سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را که در تغییر دیدگاه جامعه بین‌الملل نسبت‌به ایران نقش دارند هدف قرار می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ طی گزارشی ادعایی نوشت: یک گروه هکر ایرانی که یکی از کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در سال گذشته میلادی هدف قرار داده بود، به حملات گسترده خود ادامه می‌دهد و از تاکتیک‌های مختلفی برای تشویق قربانیانش برای کلیک کردن روی لینک‌های بدافزاری استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه هکر که با نام‌های مختلفی از جمله ای‌پی تی 35، فسفرو و چارمینگ کیتن شناخته می‌شود، سالهاست به حسابهای کاربری حمله کرده و از روش‌های جدید برای جاسوسی استفاده می‌کنند.

گوگل ادعا می‌کند این گروه هکر حساب‌های کاربری باارزش مربوط به دولت،خبرگزاری‌ها، دانشگاه ها، سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را که در تغییر دیدگاه جامعه بین‌الملل نسبت‌به ایران نقش دارند هدف قرار می‌دهد.

بیش از یک سوم شرکت‌های روسیه در سال 2021 هدف حملات سایبری قرار گرفتندهجوم شرکت‌های انرژی آمریکا برای خرید بیمه سایبری پس از حمله به خط لوله "کلونیال"

یکی از روش‌های مورد استفاده این گروه از 2017 استفاده از یک وب‌سایت جعلی برای متقاعد کردن قربانیان به کلیک روی لینک‌های آلوده‌است. دانشگاه سواس لندن در ماه ژوئیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این هکرها یک حساب جیمیل دانشگاهی ایجاد کرده و با ساخت یک سایت جعلی در ایستگاه رادیویی مستقل این دانشگاه تلاش می‌کردند اطلاعات مربوط به افراد هدف خود را جمع‌آوری کنند.

این گروه هکر در سال گذشته میلادی تلاش کرد یک نرم‌افزار جاسوسی در فروشگاه گوگل پلی آپلود کند تا به وسیله آن بتواند اطلاعات حساس مانند پیام‌های متنی و اطلاعات مکانی را از این نرم‌افزار برداشت کند.

 گوگل ادعا می‌کند حملات این گروه همچنان ادامه دارد ولی نرخ موفقیت آن کاهش‌یافته چون گوگل اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به دست آورده‌است.
 انتهای پیام/30

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی