Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان ‌مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: امام حسن عسکری (ع) وظیفه سنگینی در معرفی امام زمان (عج) و تثبیت اندیشه مهدویت داشت.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در زندگی خود دو نقش بسیار متفاوت را برعهده داشت؛ از یک طرف باید امام بعد از خود را معرفی می‌کرد و از طرف دیگر باید او را از چشم دشمنان پنهان می‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این دو نقش متضاد کار دشواری بود و امام حسن عسکری (ع) وظیفه سنگینی در دوران خود برعهده داشت، عنوان کرد: کسانی که به صورت جامع به زندگانی این امام بزرگوار توجه نکردند، ممکن است دچار شبهه شوند و بگویند امام عسکری (ع) فرزندی نداشت، در حالی که امام فرزند خود را از چشم دشمنان پنهان می‌کرد تا کسی متوجه وجود او نشود و شیعیان و اطرافیان از دستگیری و شکنجه در امان بمانند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) در هنگام شهادت مادر خود را وصی قرار داد تا اموالش در اختیار او قرار گیرد. این امر در جهت منحرف کردن اذهان دشمنان بود، اما باعث شد دیگران هم تصور کنند امام فرزندی ندارد. حتی سخنان جعفر کذاب، برادر امام عسکری (ع) که می‌گفت برادر من فرزندی ندارد نیز  بر ایجاد باور غلط در بین مردم دامن زده بود.

وی با اشاره به اینکه خفقان زمان و زمینه‌سازی برای موضوع مهدویت باعث شده بود امام حسن عسکری (ع) وجود فرزند خود را مخفی کند، تصریح کرد: ایشان فرزند خود را در جمع شیعیان مورد اعتماد نشان می‌داد. به عنوان مثال امام عسکری (ع) در جمعی که نواب اول و دوم، عثمان بن سعید و محمد بن عثمان و ۴۰ تن از شیعیان حضور داشتند امام زمان (عج) را معرفی کرد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: امام حسن عسکری (ع) ضمن معرفی امام بعدی می‌فرمود که، ایشان غایب خواهد شد؛ لذا آماده کردن مردم برای ارتباط نداشتن با امام عصر (ع) از کارهای دشوار امام یازدهم بود. سومین کار مهم، خبر دادن از نایب امام مهدی (عج) بود، به طوری‌که شیعیان را با خبر می‌کرد تا اگر کاری با امام زمان خود دارند، به نایب و وکیل او مراجعه کنند تا دچار مشکل و حیرت نشوند.

جعفری با تأکید بر اینکه امام حسن عسکری (ع) موفق بود و توانست تشییع را حفظ کند، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود تقیه شدید، فعالیت‌های متعددی کرد تا زمینه برای غیبت امام زمان (عج) فراهم شود و شیعیان بتوانند به حیات دینی و سیاسی خود ادامه دهند و در سایه ارتباط با نواب از وجود امام بهره ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان شهادت امام حسن عسکری امام حسن عسکری امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه