Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شخصاً در اجلاس آب و هوا (COP۲۶) شرکت نخواهد کرد.

انگلیس که از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر میزبان بیست و ششمین کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوایی موسوم به COP۲۶ است، به دنبال کسب حمایت قدرت‌های بزرگ برای مقابله با تغییرات آب و هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به روزنامه تایمز گفته است که رئیس جمهور چین در این اجلاس شرکت نمی‌کند. روزنامه تایمز در مطلبی نوشت: اکنون کاملاً مشخص است که شی جین پینگ در این اجلاس حاضر نخواهد شد و این خبر به نخست وزیر انگلیس اعلام شده است. ما از موضع چین اطلاعی نداریم. این در حالی است که رئیس جمهور چین در کنفرانس آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ شرکت کرده بود.

تایمز می‌گوید برگزارکنندگان انگلیسی این اجلاس می‌ترسند که تصمیم رئیس جمهور چین برای شرکت نکردن در این اجلاس مقدمه‌ای برای امتناع پکن از تعیین اهداف جدید تغییرات آب و هوایی در بحبوحه بحران انرژی باشد و سفارت چین در لندن برای اظهارنظر فوری در دسترس نیست.

شی جین پینگ، قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه تونگ، از ابتدای شیوع ویروس کرونا از چین خارج نشده است. او با تماس‌های ویدئویی با رهبران جهانی در ارتباط است.

چین بزرگترین صادرکننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است، بنابراین حضور نداشتن شی جین پینگ در مذاکرات - چه به صورت حضوری و چه از طریق تماس‌های ویدئویی - باعث شکست امید‌های جانسون در جلب موافقت رهبران جهان با توافق آب و هوایی می‌شود.

این اقدام چین خشم ملکه انگلیس را برانگیخته است. الیزابت دوم در گفتگویی اعلام کرد که وقتی رهبران جهان در مورد اهمیت بحران آب و هوا صحبت می‌کنند، اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند، واقعاً آزاردهنده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور شی جین پینگ تغییرات آب و هوایی بوریس جانسون رئیس جمهور چین شی جین پینگ آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله اول مقدماتی مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با جدال امیرحسین هدایی از ایران و ادوارد یونسکو از رومانی در روز دوم آغاز شد.

این بازی در دو گیم نخست با نتیجه نزدیک ۱۱ بر ۹ به سود یونسکو از رومانی دارنده رنکینگ ۷۸ دنیا به اتمام رسید. در ادامه و در گیم سوم نیز ملی پوش پینگ پنگ کشورمان با نتیجه ۱۱ بر ۴ نتیجه را به این حریف اروپایی واگذار کرد و از صعود به دور دوم مقدماتی این مسابقات بازماند.

هدایت پینگ پنگ باز کشورمان در مسابقات گرند اسمش عربستان برعهده جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان می باشد.

مسابقات تنیس روی میز اسمش عربستان با حضور برترین های پینگ پنگ دنیا از ۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی ریاض در جریان است و ایران با دو نماینده در این رقابت ها حاضر می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • حذف زود هنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان