Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@14:32:19 GMT

قیمت نفت برنت ۸۴ دلار و ۵۱ سنت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۴۳۸

قیمت نفت برنت ۸۴ دلار و ۵۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد رشد به ۸۴ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش های بیشتر در مورد عرضه محدود انرژی در ی چند ماه آینده و در حالی که بالا رفتن قیمت گاز و زغال سنگ سبب افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های نفتی شده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر افزایش هفتگی بیش از ۲ درصدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار می‌رسد

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد رشد به ۸۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. روز پنشجنبه هم قیمت نفت برنت ۸۲ سنت افزایش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه نوامبر با ۴۷ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه ۸۷ سنت افزایش یافته بود.

تحلیلگران با اشاره به کاهش شدید ذخایر نفتی سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه به پایین ترین رقم ها از سال ۲۰۱۵ نگران کمبود عرضه انرژی هستند. این در حالی است که همزمان با ترمیم اقتصاد جهانی از تبعات کرونا و در حالی که بسیاری از صنایع به دلیل افزایش قیمت گاز و زغال سنگ به سمت مصرف نفت کوره و گازوئیل روی آورده اند، تقاضا برای نفت در حال افزایش است.

ویوک دار تحلیلگر بانگ کامنولث در این باره گفت: «بحران انرژی به ویژه در بازار زغال سنگ و گاز موجب شده تا قیمت ها در بازار انرژی بالا برود و این موجب تقویت قیمت نفت شده است.»

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد انتظار می رود تقاضا برای انرژی نیم میلیون بشکه در روز بالا برود. بدین ترتیب تا زمانی که گروه اوپک پلاس نفت بیشتری به بازار تزریق نکند، شکاف حدودا ۷۰۰ هزار بشکه ای بین عرضه و تقاضای روزانه نفت در اواخر امسال به وجود خواهد آمد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان قیمت نفت نفت خام آمریکا نفت برنت اوپک نفت نفت برنت قیمت نفت ۵۱ سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی