Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام مصطفی جهانشاهی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: با اینکه بیش از هزار سال از واقعه کربلا و شهادت جانسوز امام حسین (ع) می‌گذرد اما گذشت زمان سبب نشده تا این واقعیت کمرنگ شود و یا به فراموشی سپرده شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله خیل عظیم عزاداران حسینی ایام محرم به عزاداری می‌پردازند و پرچمدار راستین این حرکت عظیم فرهنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علمای اهل سنت نیز پس از این واقعه همانند دیگر مسلمانان از همان ابتدا برائت خود را از آن فاجعه اعلام کردند به طوری که برخی از آنها از سکنی گزیدن در کوفه استنکاف کرده و آن شهر را ترک کردند.

حجت الاسلام جهانشاهی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت پیشتاز در ترویج فرهنگ حسینی هستند، تصریح کرد: برای اولین بار در استان علمای اهل سنت امسال با حضور در مراسم عزاداری شیعیان به سخنرانی پرداخته و پیام ارزشمند عاشورا را برای عزاداران تشریح کردند.

وی گفت: در این راستا علمای اهل سنت شهرستان‌های زاهدان، سراوان و میرجاوه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به سخنرانی پرداخته‌اند و این روند در مناسبت‌های آینده نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اقدام علاوه بر تقویت وحدت بین شیعه و سنی پیام پیروری از قرآن و سنت، حق محوری، عزت انسانی و رضای خدا را در جامعه منتشر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: علمای اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران در استانداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران، اظهار کرد: مهم‌تر از شهادت، فرهنگ شهادت است و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد، بنابراین بهترین انتقام از دشمن و بهترین ضربه این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جامعه باید شهید خیز شود و استان و کشور ما همیشه باید شهید خیز باشد و فرهنگ ایثار و شهادت باید اینجا پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هفته‌ای دو بار سر خاک شهدای جنگ احد می‌رفتند و باید این فرهنگ ترویج و احیا شود و همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ را ترویج کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اولین و بهترین جایی که باید رنگ و بوی شهادت در آن به چشم انسان بخورد دستگاه‌های دولتی هستند اینها باید از این خون و فرهنگ دفاع کنند و به‌گونه‌ای باشد که انسان وقتی وارد هر اداره‌ای می‌شود فرهنگ شهادت را به وضوح دیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری باید در جامعه بزرگ داشته شوند و باید دستگاه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند تا شهدا و رهبر عزیزمان که یک ایثارگر، جانباز و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت هستند، راضی باشند.

کد خبر 6095036

دیگر خبرها

  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر