Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@12:22:40 GMT

طالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۵۱۸

طالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد

سخنگوی طالبان با اظهار اینکه هیچ تبعه خارجی میان اعضای داعش افغانستان وجود ندارد، اعلام کرد که چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در افغانستان است.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اظهارداشت که داعش حضور قابل توجهی در افغانستان ندارد و مشکل بزرگی در این کشور محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به دنبال یافتن ریشه‌های داعش هستیم، همه عوامل داعش افغان هستند و هیچ خارجی در میان آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: عضو پیشین مجلس سنای افغانستان در ولایت غور کشته شد

سخنگوی طالبان درباره وضعیت اقتصادی افغانستان نیز به «صدای آمریکا» گفت: اوضاع اقتصادی در حال بازگشت به حالت عادی است، ما در حال جمع‌آوری منابع ملی هستیم، تجار ما آماده سرمایه‌گذاری هستند. کار بر روی پروژه‌های بزرگ از جمله راه‌سازی در حال انجام است. ما در آستانه امضای توافقنامه‌های اکتشافی مواد معدنی با برخی کشورها هستیم.

مجاهد با اظهار اینکه مذاکرات برای آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان جریان دارد، اظهارداشت که چین درصورت تضمین امنیت کارکنان و دارایی‌هایش آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در افغانستان است.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در این باره گفت: چین خواستار امنیت کارگران خود و کسانی است که در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها در افغانستان هستند و می‌خواهند در مورد جزئیات مذاکره کنند. یکی از پروژه‌ها معدن مس عینک می‌باشد، آن‌ها می‌خواهند میلیاردها دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و افغانستان نیز به این نیاز دارد.

وی در پاسخ به اینکه تعریف طالبان از دولت فراگیر چیست و چه زمانی کابینه آن‌ها فراگیر خواهد شد، گفت: همه افغان‌ها از هر قومیتی باید در دولت مشارکت داشته باشند. برای این منظور، ما یک پیشنهاد داریم. ما در کابینه خود افرادی از اقوام مختلف داریم، آن‌ها در اداره کشور مشارکت دارند. دولت هنوز در مرحله تشکیل است. همه این مسائل حل خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان داعش طالبان وزارت اطلاعات داعش افغانستان افغانستان ذبیح الله مجاهد چین سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل