Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:03:30 GMT

امام جمعه زاهدان: عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۵۸۲

امام جمعه زاهدان: عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند

گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و‌ بلوچستان گفت: عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانس اجلاسیه مدیران و مبلغان گروه‌های تبلیغی با موضوع ظرفیت‌های تبلیغی در هفته وحدت اظهار داشت: مبلغان و روحانیون از نظر دینی و مذهبی باید همه جامعه بشری اعم از شیعه، اهل سنت، اهل کتاب و غیره را مخاطب خود بدانند همان گونه که پیامبر اسلام(ص) همه جامعه بشری را مخاطب خود می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: مبلغان باید معارف اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و آیات شریف قرآن را به تشنگان معارف برسانند زیرا این سخنان جای خود را پیدا و دل ها را جذب می‌کند. پرهیز از درگیری به سود جهان اسلام است و اگر جامعه اسلامی دچار تشتت، افراط، تکفیر، خشونت و درگیری شود به اجرا شدن نقشه دشمن کمک می‌کند و جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی آسیب می‌بیند همان گونه که امروز نیز در برخی کشورهای اسلامی این مسائل مشاهده می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای تعامل با اهل سنت استفاده کنیم زیرا فرصت‌ها مختلف و متعدد است از جمله برخی مناسبت‌ها مانند ماه مبارک رمضان و هفته وحدت هر چند که تبلیغ ما نباید منحصر به این ایام و باید در طول سال به طور  مستمر ادامه‌دار باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: محافلی مانند جلسات قرآنی، کلاس‌های درس، مباحث مشترک از حیث محتوایی از دیگر فرصت‌هایی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان: همراهی و همگرایی شیعه و سنی توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کندامام جمعه زاهدان: علما و شهدا دو بال پرواز برای کشور هستندامام جمعه زاهدان: اعضای شورای شهر و شهردار جدید از موضع تهمت پرهیز کنند

وی گفت: ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی در تعامل شیعه و اهل سنت وجود دارد که باید رعایت شود و در بسیاری از مناطق کشور ارتباط شیعه‌ و سنی را شاهدیم که باید شناسایی، تحکیم و تقویت شود و کسانی که تحت تاثیر دیگران قرار گرفته و فریب می‌خورند باید به آنها پرداخته و برای آنها تربیت صحیح در نظر بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان تبلیغ در میان اهل سنت را همراه با اقتضائاتی دانست و عنوان داشت: برای عملکرد درست باید به اقتضائات عمل کنیم که نخستین آن آشنایی با مخاطب یعنی همان اهل سنت است و گاهی حوزویان ما شناخت لازم از اهل سنت را ندارند و فکر می‌کنند اگر یک گروه دچار تندروی است همه آنها مانند هم هستند که در واقع خلاف این است و عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند.

محامی نکته دیگر را آشنایی با وضعیت منطقه بیان کرد و افزود: نباید توجه مردم به یک موضوع و مبلغان از موضوعی دیگر سخن بگویند که چنین چیزی تبلیغ را بی‌اثر یا کم اثر خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان به استفاده از منابع مشترک و آیات و روایات تاکید کرد و گفت: پرهیز از تلاش برای شیعه‌سازی و تغییر مذهب نکته مهمی است و باید مباحث را تبیین عاقلانه و عالمانه داشته باشیم و از توهین و بدگویی پرهیز کنیم زیرا تلاش برای تغییر مذهب عامل ایجاد اختلاف خواهد شد و ما باید محاسن کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به مردم منتقل و زلال معرفت اسلام ناب را به دل‌های تشنه برسانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری مجدانه جهت تدوین منشور تبلیغ در مناطق اهل سنت و مناطق تلفیقی شد و گفت: تدوین چنین منشوری برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و افراط و تفریط بسیار مناسب است.

انتهای پیام/392/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان اهل بیت ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها