Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس ظرفیت موجود نیروی انسانی و هرم توزیع نیروی انسانی نسبت به برآورد و نیازسنجی نیروی انسانی در یک افق زمانی معلوم اقدام می‌کنند. وزارت کشور بیان اعلام کرد: که «با توجه به طولانی شدن مراحل هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در پی کرونا و معطلی و چشم امید چند ماهه قبول‌شدگان مرحله اول این آزمون از یک سو، و تک‌ظرفیتی بودن کد‌های شغلی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها با وجود جایگاه شغلی خالی در اکثر واحد‌های تابعه این وزارتخانه و کمبود کد شغلی مرتبط با دانش‌آموختگان نامبرده در سایر آزمون‌های استخدامی آتی از سوی دیگر که سبب هدررفت وقت، هزینه و استعداد داوطلبین و همچنین گذشتن از بازه سنی متداول در نسبت قابل توجهی از داوطلبین مستعد این مشاغل شده است؛ لذا از مسئولین محترم وزارت کشور خواهشمندیم در راستای جذب نیروی توانمند و به ثمر نشستن تلاش‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی کشور که موفق به عبور از سد اول آزمون استخدامی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت به تک‌ظرفیتی بودن مشاغل مزبور تجدیدنظر کرده و در صورت امکان از ظرفیت بالای قبول‌شدگان مرحله اول این آزمون در سایر مشاغل خالی واحد‌های تابعه وزارت کشور استفاده کنید.»

«کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس ظرفیت موجود نیروی انسانی و هرم توزیع نیروی انسانی نسبت به برآورد و نیازسنجی نیروی انسانی در یک افق زمانی معلوم اقدام می‌کنند. همانند دانشگاه‌ها که سالیانه ظرفیت‌های خالی خود را از طریق دفترچه کنکور در مقاطع مختلف منتشر می‌کنند. حاصل نیازسنجی دستگاه‌های اجرایی بعلاوه باید به تایید سازمان اداری واستخدامی کشور به منظور صدور مجوز استخدام و بعد از آن به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تامین حقوق و مزایای آن‌ها برسد. پس از مراحل فوق با هماهنگی مراجع ذیربط در دفترچه آزمون استخدامی منتشر می‌گردد و پس از برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش وآموزش کشور افراد مجاز معرفی می‌گردند که سه برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام می‌شود. از آنجایی که ممکن است در مراحل آزمون استخدامی برخی افراد با انصراف شخصی یا برخی دلایل دیگر، از قبیل مراحل اداری یا پزشکی از ادامه روند استخدام خارج شوند، در این صورت از افراد جایگزین آن‌ها بر اساس ظرفیت اعلام شده استفاده می‌شود. همانند نتایج کنکور دانشگاه که افراد زیادی مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ولی الزاماً پذیرفته نهایی نمی‌شوند».

«در آخرین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی که برای بالغ بر ۲۸ دستگاه اجرایی با سهمیه تخصیصی ۳۲۰۰۰ نفر برگزار گردید، که تقریبا سه برابر این ظرفیت به عنوان مجاز معرفی شده‌اند که خود را به نام کارنامه سبز معرفی می‌نمایند؛ بدیهی است اگر این رویه، (یعنی پذیرش سه برابر ظرفیت) در خصوص سایر آزمون‌های رقابتی از جمله کنکور مقاطع مختلف تحصیلی نیز به رویه تبدیل شود، می‌بایست کارنامه سبز‌های زیادی را داشته باشیم که دانشگاه‌ها مکلف به پذیرش آن‌ها باشند. این درحالی است که ظرفیت استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی محدود و همچنین ظرفیت منابع اعتباری تامین حقوق و فوق العاده‌های سنواتی نیز با محدودیت مواجه است. در آزمون استخدامی فراگیر هشتم نیزسهم وزارت کشور ۱۵۰۰ سهمیه بوده است که در مرحله چند برابر ظرفیت ۳۷۴۶ نفر معرفی شده اند».

«بنابراین ظرفیت استخدامی فراتر از مجوز صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار تائید شده سازمان برنامه وبودجه کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور نمی‌باشد و افراد مذکور می‌توانند از فرصت‌های استخدامی آتی پیش رو استفاده نمایند. علی ایحال با توجه به اینکه وزارت کشور بدلیل گسترش تقسیمات کشوری و لزوم تاسیس واحد‌های شهرستانی (فرمانداری) و واحد‌های بخشی (بخشداری) اقدام نموده است، نسبت به درخواست سهمیه استخدامی جدید اقدام نموده است که در صورت تائید آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار حقوق و مزایا توسط سازمان برنامه و بودجه در آزمون استخدام فراگیر نهم یا دهم یا سایر ظرفیت‌های ابلاغی توسط مراجع ذیربط امکان جذب در بخشداری‌ها یا فرمانداری‌های جدید التاسیس فراهم خواهد گردید تا بدین ترتیب بتواند نسبت به جذب علاقه‌مندان و متقاضیان استخدامی در مجموعه وزارت کشور پاسخ مساعد بدهد». منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: استخدام وزارت کشور نیروی انسانی استخدام 1401 حقوق و مزایا دستگاه های اجرایی آزمون استخدامی آزمون استخدام نیروی انسانی برابر ظرفیت وزارت کشور سه برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است