Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر اتحاد، همدلی و همکاری گروه‌های مختلف موجود در کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام رضا نوری، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: در شرایطی که مسائل مهمی از قبیل خشکسالی، کرونا، مشکلات اقتصادی و ... مردم و جامعه ما را آزار می‌دهد همه گروه‌های موجود در درون نظام باید دست‌به‌دست هم داده و بدون توهین و تخریب، به یکدیگر کمک کنند تا از وضعیت موجود به‌سلامت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی در ادامه مباحث مربوط به امربه‌معروف و نهی از منکر، توصیه‌هایی به کسبه و بازاریان در راستای رعایت حقوق مردم و مصرف‌کنندگان داشت.  

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی اوقات فضای کسب‌وکار با اقدامات ناصواب برخی افراد سودجو و منفعت‌طلب مشوش می‌شود، افزود: در چنین مواردی اگر امربه‌معروف و نهی از منکر اجرایی و تذکرات لازم توسط مردم و متولیان به کسبه داده شود، بسیاری از این مسائل رفع خواهد شد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به نقش محوری مردم در نظام اسلامی در همه عرصه‌ها، با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی غیرت مردم ما را احیا و زنده کرده است، اضافه کرد: زمانی که آمریکا ایران را تهدید کرد امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و رهبر معظم انقلاب هم در برابر تهدید اسرائیل فرمودند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم که این تعبیرات از امام و رهبری به همه شجاعت داده و افراد را برای مبارزه با ظلم و ستم به صحنه می‌آورد، درنتیجه چنین ملتی می‌تواند در برابر همه مستکبران دنیا بایستد و عدالت را احیا و اقامه کند.  

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک شروع امامت حضرت مهدی (عج)، با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) دو دغدغه بسیار مهم داشتند، اظهار کرد: دغدغه نخست این امام همام موضوع فرهنگ اهل‌بیت (ع) و مذهب تشیع و اسلام ناب بود که باید بعد از وی ادامه می‌یافت.  

وی اضافه کرد: در طول ۲۶۰ سال که ائمه (ع) یکی پس از دیگری امامت را به عهده گرفتند تلاش کردند فرهنگ ناب اسلام را ترویج دهند که در این راستا همه ائمه در بیان معارف بلند دینی، تفسیر قرآن و تربیت شاگردان تلاش‌های فراوانی داشتند تا حقیقت دین تحریف نشده و از بین نرود و برای آیندگان باقی بماند؛ زیرا مردم برای زندگی دینی خود هم به قرآن و هم به سنت نیاز دارند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در همین راستا امام حسن عسگری (ع) شبکه وکالت و نواب را با تمام توان تقویت کرد، ادامه داد: این نائبان که در شهرها و مناطق مختلف فعالیت می‌کردند سؤالات دینی و علمی مردم را پاسخ می‌دادند، وجوهات دینی و شرعی را جمع‌آوری کرده و مباحث قضایی آن‌ها را رفع‌ورجوع می‌کردند.  

وی خاطرنشان کرد: به این طریق امام حسن عسگری (ع) مرجعیت علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی را به مراجع و علما ارجاع داد تا مردم بدانند بعد از امام (ع) باید به چه کسی مراجعه کنند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دغدغه دیگر امام حسن عسکری (ع) خنثی کردن نقشه دشمن برای به شهادت رساندن مهدی موعود (عج) بود؛ زیرا دشمنان می‌دانستند منجی از نسل امام حسن عسکری (ع) است.  

وی افزود: امام حسن عسگری (ع) تلاش فراوانی برای حفظ جان مهدی (عج) از گزند دشمنان داشت و خداوند هم یاری کرد و مسئله غیبت را برای زنده ماندن حضرت مهدی (عج) برگزید تا منجی عالم بشریت در روز موعود ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد کند.  

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: ما مکتبی‌ترین و اعتقادی‌ترین نیروهای نظامی و انتظامی را در دنیا را داریم؛ نیروهایی که همواره برای حفظ امنیت و جان مردم و جامعه جان‌فشانی و فداکاری می‌کنند.  

بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی بازی در زمین دشمن است 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته وحدت و اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از اختلافی که در تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) بین شیعه و سنی وجود داشت، به نحو احسن استفاده و آن را تبدیل به فرصتی برای وحدت بین شیعه و سنی کرد.

وی افزود: همه مسلمانان باید در کنار هم برای مبارزه با دشمن مشترک متحد و منسجم باشند؛ زیرا ما مبانی مشترک فراوانی داریم و باید با تکیه بر این مشترکات، در برابر دشمن مشترک خود بایستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز که این‌همه گرفتاری و مشکلات از سوی دشمنان برای مسلمانان ایجاد شده و می‌شود، اصلاً معنا ندارد کسی اختلافات اندک موجود را بزرگ کند، درواقع هر کس بخواهد این اختلافات فقهی اندک را بزرگ کند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کند؛ بر این اساس باید همه بیدار و هوشیار بوده و وحدت را حفظ و تقویت کنیم تا فتنه دشمنان خنثی شده و از بین برود.  

احزاب و گروه‌ها با یکدیگر همدل و همراه شوند 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین بر اتحاد، همدلی و همکاری گروه‌های مختلف موجود در کشور نیز تأکید کرد و افزود: در شرایطی که مسائل مهمی از قبیل خشکسالی، کرونا، مشکلات اقتصادی و ... مردم و جامعه ما را آزار می‌دهد همه گروه‌های موجود در درون نظام باید دست‌به‌دست هم داده و بدون توهین و تخریب، به یکدیگر کمک کرده تا از وضعیت موجود به‌سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خراسان شمالی نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین نوری امام حسن عسکری خراسان شمالی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: ناترازی بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و ایجاد خط اعتباری ویژه برای خراسان شمالی در جلسه هفته آینده هیئت دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در اختتامیه جشنواره امتنان اظهار کرد: کارگران به‌عنوان سازندگان واقعی کشور در عرصه تولید هستند و پیشرفت کشور در گرو وجود این نیروهای متعهد و ماهر است.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای خلاق و متخصص در جامعه کارگری کم نیست و حضور بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره امتنان امسال نشان از سطح توانمندی‌های آنان دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه حرکت استان در صنعت پیشرو است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری استان تأمین آب است که در ردیف بودجه مجلس قرار گرفته لذا انتقال آب به داخل استان منجر به تحول و توسعه صنایع و کشاورزی می‌شود.

حسین‌نژاد به عملکرد مطلوب شرکت‌های دانش بنیان استان در سطح کشور اشاره داشت و گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه برای شرکت‌های دانش بنیان شهرستان گرمه تعریف شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان خاطرنشان کرد: زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های گوشت، فرش، گیاهان دارویی و فولاد و..‌. است که برنامه توسعه و تکمیل آن‌ها تهیه شده است.

وی افزود: این زنجیره‌های ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد گفت: موضوع ناترازی بانک‌های استان، نسبت منابع به مصارف و نیاز استان به خط اعتباری ویژه در جلسه هیئت دولت هفته آینده مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن بستر صادراتی از ضروریات است، افزود: در حال حاضر با ۳۸ کشور صادرات داریم اما تعهد ارزی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان است که هفته آینده در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با حوزه کارگران ساختمانی گفت: مشکلات این حوزه باید پیگیری شود اما اگر بخواهم از محل اعتبارات تملک دارایی شهرداری‌ها اعتباری را تخصیص دهیم، اعتبار ایجاد جایگاه ویژه برای کارگران فصلی و ساختمانی را اختصاص خواهیم داد بنابراین این موضوع در تمام شهرستان‌ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات بیمه کارگران از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت قانون با جدیت پیگیری شود.

کد خبر 749850

دیگر خبرها

  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع