Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح برخی موضوعات در فضای مجازی مبنی بر افزایش ۱.۵ برابری نرخ تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی ج. ا. ا بتازگی در بخشنامه ای، نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای گزارشگری دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ را به ازای هر یورو ۱۹۰۰۰ تومان و به ازای هر دلار ۱۵۹۰۰ تومان اعلام کرده است که این نرخ، دقیقا معادل نرخ تسعیر ابلاغی برای پایان سال ۹۹ بوده و هیچگونه تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از این رو، طرح برخی موضوعات در فضای مجازی مبنی بر افزایش ۱.۵ برابری نرخ تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی به هیچ وجه صحت ندارد.

لازم به ذکر است بانک مرکزی در اسفند سال ۹۹، ابتدا نرخ تسعیر برای گزارشگری پایان سال ۹۹ بانک‌ها و موسسات اعتباری را به ازای هر یورو ۱۲۹۰۰ تومان و به ازای هر دلار، ۱۱۰۰۰ تومان اعلام کرده بود، اما در اردیبهشت ۱۴۰۰ با صدور بخشنامه جدیدی، این نرخ را اصلاح و به ازای هر یورو، ۱۹۰۰۰ تومان و به ازای هر دلار ۱۵۹۰۰ تومان تعیین کرد که در بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص نرخ تسعیر برای دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ نیز دقیقا همین نرخ، بدون تغییر به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شده است.

منبع: ایبنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ تسعیر فضای مجازی بانک مرکزی نرخ تسعیر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد