Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی بازدید مدیر کل زندان‌های استان تهران از ندامتگاه زنان، تمام قسمت‌های این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی از مددجویان از مشکلاتشان که عمدتاً قضایی بود، با وی صحبت کردند.

خبرگزاری میزان - علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران طی بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های تدوین شده سازمان زندان ها، عوامل محیطی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری در زندان‌ها اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تأکید بر ضرورت رعایت تمام موازین اسلامی و حقوق شهروندی در تمام زندان‌ها گفت: حقوق شهروندی در ندامتگاه زنان بیش از مراکز دیگر رعایت می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است قشر زنان، آسیب دیده اجتماعی بوده، اغلب به دلیل ناآگاهی از حقوق و قوانین یا با اجبار اعضای خانواده به خصوص همسر مرتکب جرم شده اند.

علی رستمی افزود: زن به عنوان مادر، ستون اصلی خانواده می‌باشد، ولی ممکن است مرتکب جرمی شود که شاکی خصوصی دارد و آزادی وی نیز موجب تضییع حقوق آن شاکی می‌شود، ولی با استفاده از تخفیفات قضایی با قید ضمانت آزاد شده یا مرخصی می‌روند تا در کنار فرزندانشان باشند و برخی نیز از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ادامه داد: هدف عمده کیفر حبس، اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه‌هایی که در زندان‌ها اجرا می‌شود، به منظور آموزش‌های عمومی و بهبود رفتار‌های وی جهت بازگشت به زندگی سالم است و خوشبختانه چرخه تکرار جرم در بین زنان محدودتر است و با مساعدت دستگاه قضایی، تعداد افرادی که حکم زندان دریافت می‌کنند، در مقابل جمعیت کیفری مردان بسیار کمتر هستند.

رستمی ضمن اشاره به تلاش جهادگونه و شبانه روزی کارکنان زندان‌ها به ویژه اعضای کادر درمان در حفظ سلامتی مددجویان و مقابله با ورود ویروس کرونا تصریح نمود: با هدف ارتقای امر بهداشت و سلامت در زندان‌ها و محیط فیزیکی سالم ضمن رعایت اصول و استاندارد‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، بازدید‌های مستمر از وضعیت تمام زندان‌ها و مراکز به ویژه ندامتگاه زنان انجام می‌شود.

شایان ذکر است: طی بازدید مدیر کل زندان‌های استان تهران از ندامتگاه زنان، تمام قسمت‌های این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی از مددجویان از مشکلاتشان که عمدتاً قضایی بود، با وی صحبت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان زندان ها رستمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان زندان ها رستمی مدیر کل زندان های استان تهران ندامتگاه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم

جاده نشتیفان - قائن یکی از جاده‌های اصلی بین شهر مشهد تا شهر بیرجند محسوب می‌شود به همین جهت تردد در این جاده بسیار زیاد است، اما از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. یکی از مشکلات اصلی این جاده باریک و خطرناک بودن آن است از سوی دیگر روکش آسفالت آن نیز نیاز به ترمیم دارد.

یک موضوع دیگر که اهمیت این جاده را زیاد می‌کند وجود بزرگترین معدن خاک آهن ایران است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت جاده را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

مشکلات سیستم روشنایی بخشی از جاده مشکین دشت از زبان شهروندخبرنگار + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی