Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: جامعه اسلامی با اتکا به آموزه های دینی بایستی در مبارزه با فقر و بی عدالتی از سایر کشورها جلوتر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهارداشت: امام حسن عسکری (ع) فرموده شما را به تقوای الهی سفارش می کنم، در دین خود پارسا باشید، برای خدا بکوشید و زحمت بکشید، راستگو و امانتدار باشید و گمان نکنید همیشه می توانید سجده کنید و تا فرصت دارید سجده طولانی کنید و همسایه خوبی باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حضرت در حدیث دیگری فرمودند هیچ یک از اجدادم که همان پیامبران(ع) هستند، به اندازه من مورد بی مهری قرار نگرفتند، از سوی همان کسانی که ادعای دین دارند؛ آمدند شک و تردید ایجاد کردند که چرا حسن بن علی(ع) به امامت رسید و برادرش امام نشد و این موضوع نشان دهنده مظلومیت حضرت است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند با موافق و مخالف حسن خلق داشته باشید و آنها را جذب کنید و امروز این رفتار وظیفه مسلمانان و شیعیان است.

عابدینی با تبریک هفته وحدت گفت: بنا بر روایت اهل سنت، 12 ربیع الاول و بنابر روایات شیعی 17 ربیع الاول میلاد رسول اکرم(ص) است و چقدر حکیمانه امام خمینی(ره) تصمیم گرفتند این روزها را هفته وحدت نامگذاری کنند و این هفته را مسلمانان با هم جشن می گیرند و به گفتگو می نشینند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: زمین حتی یک لحظه بدون حجت نمی ماند و به محض شهادت امامی، امام دیگر جانشین می شود و با تبریک آغاز امامت حضرت حجت (عج)امیدواریم خداوند عنایت کند تا بتوانیم ویژگی های منتظران حقیقی آن حضرت را داشته باشیم.

جامعه اسلامی در مبارزه با فقر باید از جوامع دیگر جلوتر باشد

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با فقر گفت: ریشه کن شدن فقر، آرزوی هر مسلمانی و غنی شدن فقرا، جزو دعاهای مسلمانان است و جامعه اسلامی باید از همه جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد و وقتی این مهم تحقق یابد، تبعیض و فاصله طبقاتی از بین می رود و اینکه عده ای از ثروت بالایی برخوردار باشند و برخی در فقر و ناداری به سر ببرند، شایسته جامعه دینی نیست.

آیت الله عابدینی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به نماز جمعه در افغانستان اظهارداشت: این اقدام تروریستی و داعشی که در نماز جمعه خان آباد افغانستان صورت گرفت، دل همه را به درد آورد که به نظر می رسد توسط تروریست های داعشی تحت حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها انجام شده و مشکلات امروز این کشور نتیجه اقدامات آنهاست.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین به انتخابات خوب مردم عراق اشاره و اظهار کرد: مردم عراق نمایندگان خود را انتخاب کردند و با این کار زمینه امنیت، آسایش و وحدت بیشتر در این کشور اسلامی فراهم شده ات.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی نابینایان گفت: روشن دلان از نظر ظاهری شاید چشمشان نمی بیند اما خدای متعال قلبی روشن به آنها عنایت کرده و خیلی چیزهایی که ما نمی توانیم ببینیم آنها با قلب روشنشان درک می کنند و این توانایی بسیار ارزشمند است.

وی با تبریک روز ملی پارالمپیک اضافه کرد: به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش به عزیزان ورزشکار در عرصه های مختلف و به ویژه در عرصه کشتی و قهرمانانی که این روزها درخشیدند و مورد تمجید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفتند، تبریک عرض می کنم و موفقیت روز افزون را برای آن عزیزان خواهانم.

 آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: پیوند اولیا و مربیان خیلی مهم است که این دو گروه با هم ارتباط داشته باشند و شرایط فرزندان خود را رصد کنند زیرا غفلت در این عرصه ممکن است سرنوشت فرزندان را جور دیگری رقم بزند.

 نظم و تعامل نیروی انتظامی با مردم،  هر روز بیشتر می‌شود 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این هفته شاهد برنامه های منظم و متنوعی از سوی نیروی انتظامی در استان قزوین بودیم که جا دارد از تلاش ارزشمند پلیس در عرصه های مختلف و ایجاد امنیت تشکر و قدردانی کنیم.

وی سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش را گرامی داشت و گفت: از همه کسانی که مانور اقتدار را برای مردم به نمایش گذاشتند و دشمنان را به رعب و وحشت انداختند و نیز پاسداران و بسیجیانی که در شمال غرب کشور در مرزها از آب و خاک کشور صیانت می کنند قدردانی می کنیم.

مرحوم تاکندی حامی ولایت و رهبری بود

خطیب جمعه قزوین همچنین با تسلیت رحلت مرحوم آیت الله تاکندی خاطرنشان کرد: رحلت آن عالم فرزانه که رهبر فرزانه انقلاب ایشان را عام متخلق نامیدند، تسلیت عرض می کنم، ایشان عالمی بودند که وقتی مردم شهرها و روستاهای دور و نزدیک برای سخنرانی دعوت می کردند کوتاهی نمی کردند و سالها در مجالس و محافل حضور یافتند و یکی از حامیان ولایت و رهبری بودند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: از مردم قزوین که در تشییع پیکر این عالم بزرگوار حضور معرفت مدارانه داشتند، تشکر و قدردانی می کنیم.

عابدینی سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی و شهید اشرفی اصفهانی را نیز گرامی داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی مبارزه با فقر امام جمعه قزوین جامعه اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود