Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:42:49 GMT

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۲۵۷۷

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفرهای استانی دولت باعث وحدت، همگرایی و اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز مردم می‌شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه افزود: ارتباط دو سویه بین دولت و مردم و مردم با دولت و آشنایی از نزدیک دولتمردان با مشکلات مردم و ایجاد زمینه برای حل این تنگناها از دیگر مزایای سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  ششمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان بوشهر و برکت‌های این سفر اضافه کرد: آب، راه آهن، اشتغال، تکمیل پروژه های نیمه تمام، حوزه اقتصاد، معیشت استان از جمله مصوبه‌های دولت در استان بوشهر است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: با توجه به مصوبههای خوب و مفید دولت انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحقق این مصوبه‌ها اقدام کنند بی تردید اگر این مصوبه‌ها پی‌گیری نشوند زمینه اجرای آنها فراهم نمی‌شود و یا اجرای آنها به کُندی پیش می‌رود.

وی یادآور  شد: مسوولان استانی در خدمت مردم استان باشند و این استان که سومین اقتصاد ایران و اولین استان کشور در تولید درآمد ملی و سرانه است و نقش بزرگ در اقتصاد ایران ایفا می‌کند دولت در قبال این خدمتی که استان بوشهر به اقتصاد میکند عنایت ویژه ای به این استان داشته باشند

صفایی بوشهری گفت: همچنین تمام صنایعی که در استان بهره مند هستند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اینطور نباشد که دیگران در قِبال استان بوشهر ثروتمند شوند و مردم این استان دچار مشکلات معیشتی و مالی باشند.

وی تاکید کرد: باید همتراز ثروت ایجاد شده در استان هم ثروت ملی اضافه و هم ثروت عمومی ایجاد شود ما نباید در استان یک فقیر و نیازمند داشته باشیم و سفره آن خالی باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: رئیس جمهوری بسیار اقدامات خوبی داشتند و انتظار می رود پنج درصد از سود صنایع به مردم رفع مشکلات استان در تمام ابعاد هر چه زودتر اجرایی شود.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد.

صفایی بوشهری همچنین عملیات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و یادآور شد: مردم مسلمان و متدین افغانستان برای نماز رفته بودند و در لبنان نیز در اعتراض به حکمی که به طور کامل سیاسی بوده آن انفجار و ترور مردم بیگناه انجام شد.

وی اضافه کرد: پشت همه این مشکلات و حوادث آمریکا است که برای ایجاد آشوب دستور می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: هر ندایی که موجب تفرقه شود از سوی دشمن و هر صدایی که موجب وحدت شود یک حرکت الهی است.

وی در خصوص صیانت‌های اجتماعی گفت: تمام جامعه اسلامی موظف است از حریم شخصیت انسان دفاع کنند.

به گفته صفایی بوشهری در تمامی عرصه های اقتصادی همه مراقب باشیم کسی به حریم دیگری تجاوز نکند؛ اموال کسی مورد تعرض قرار نگیرد و شخصیت افراد از جمله زن، مرد و خانواده حفظ شود چون دشمن در صدد ابتذال و انحراف اخلاقی است.

وی یادآور شد: دین اسلام به دنبال صیانت و تحقق کرامت انسانی در جامعه است و همه باید در این رابطه تلاشی خداپسندانه داشته باشند. 

دیر

امام جمعه دیرگفت: ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) مهمترین خواسته ائمه جمعه استان در دیدار با استاندار بوشهر بود و امید می‌رود این مساله برطرف و مشکل نیروی انتظامی نیز حل شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر با قدردانی از تلاش فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دیر افزود: نیروی انتظامی بستر ساز همه تلاش‌ها است و باید برای ارتقای عملکرد خود بیفزاید.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت دانش آموزان همواره باید اولیا و معلمان ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند.

امام جمعه دیر با اشاره به ازدواج پیامبر اسلام با حضرت خدیجه گفت: صداقت، اعتماد و دین‌داری باید از شرط‌های ازدواج باشد.

وی با تاکید براینکه ورزش باعث سلامتی جسمی و روحی می‌شود اضافه کرد: مدالآوری ورزشکاران پارالمپیک در عرصه‌های بین المللی باعث عزت‌مندی مندی ایران اسلامی شد.

امام جمعه دیر اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر اهمیت به ورزش باید به جوانان هم اهمیت بدهد و در همین راستا انتخاب معاون جوانان قوی برای رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه ضروری است.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) گفت: امام راحل با تیز بینی از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

امام جمعه دیر اضافه کرد: وحدت در بین مسلمانان عامل سعادت و خنثی کننده  برنامه دشمن است.

وی یادآور شد: وحدت بین شیعه و سنی باعث شده امروز دشمن با وجود تلاش مستمر اما به هدف‌های شوم خود دست پیدا نکند.

امام جمعه دیر با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: باید معرفت حقیقی و واقعی به وجود نازنین امام عصر (عج)  داشته باشیم.

وی تاکید کرد: عصر غیبت عصر رویش‌ها و ریزش‌ها است و عمل به توصیه‌های امام زمان، خودسازی و دگرسازی، امربه معرف و نهی از منکر زمینه سازی برای ظهور آن حضرت است.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: با توجه به مصوبه‌های خوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر مدیران استانی و شهرستانی باید پی‌گیر اجرایی شدن مصوبه‌های سفر باشند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان افزود: سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان به طور قطع خیرات و برکاتی برای استان داشته و خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای شهرستان نیز گر چه هنوز جزئیات مصوبه‌های سفر ابلاغ نشده اما امید می‌رود مصوبه‌های خوبی در خصوص سد دالکی، بیمارستان ۱۷ شهریور، آب، کشاورزی و طرح تحول آییاری نخیلات وجود داشته باشد.

مصلح گفت: برای اجرای این مصوبه‌ها و اجرایی شدن آنها مدیران مسئول تمام تلاش خود را داشته باشند.

برچسب‌ها بوشهر ستاد اقامه نماز کشور برازجان بندردیر دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ستاد اقامه نماز کشور برازجان بوشهر ستاد اقامه نماز کشور برازجان بندردیر دولت سیزدهم امام جمعه دیر صفایی بوشهری استان بوشهر داشته باشند رئیس جمهوری مصوبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد