Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جشنواره فرهنگی هنری فانوس در چهارمحال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه و جمعی از مسئولین استانی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیادحفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری و دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری فانوس در استان در این آیین گفت: از ۱۲۴ اثر رسیده به دبیرخانه ۱۳ اثربرگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

جبران کمبود سرانه فرهنگی چهارمحال و بختیاری+تصاویر

او افزود: این آثاردربخش‌های سرود، موسیقی، نماهنگ، نمایشنامه، عکس، فیلم نامه، فیلم مستند، سینمایی و نمایش رادیویی است.

سرهنگ ذوالفقاری اضافه کرد: آثار برتر استانی پس از قضاوت در مرحله کشوری آذرماه در مشهد مقدس معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فرهنگی هنری فانوس کمیسیون فرهنگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این اختتامیه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی امیریان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه بود.

در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» سردار ادیبی گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی است. رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود. دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. ملت ایران در دفاع مقدس ثابت کرد توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است.

وی افزود: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مساله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف توسط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود.

سردار ادیبی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره افزود: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظار ما از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم. در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس توسط ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092937 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت