Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «الهام علی‌ اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی ضد ایرانی جدید خود، گفت ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است.

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) گزارش داد علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌ بس قره‌ باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به‌رغم آن که تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه‌ای دارند، با اتخاذ مواضعی زیاده‌خواهانه و مخالف با حسن همجواری، به گزافه‌گویی و اتهام‌زنی علیه تهران پرداخته است.

وی پیش‌تر اظهارات مقام‌های ایران درباره حضور عناصر خارجی در مرز ایران را بهانه‌های ساختگی خواند و در مخالفت آشکار با اظهارات و اقدامات مقام‌های باکو، مدعی شد جمهوری آذربایجان خواهان احترام در مرزهاست.

مقام‌های جمهوری آذربایجان همچنین بدون توجه به اصول و قواعد بین‌المللی و حسن همجواری از طریق تحریف مفاد توافق آتش‌ بس قره‌ باغ، به دنبال اعمال خواسته خود برای ایجاد کریدوری با هدف تغییرات ژئوپولتیک در منطقه و مرزها هستند.

تکذیب استفاده از اراضی جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر موضوع حضور برخی نیروهای تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی بسیار خبرساز شده است.

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرد «حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.»

امیرعبداللهیان همچنین هشدار داد: «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

«سیران اوهانیان» وزیر دفاع پیشین ارمنستان در واکنش به مسائل اخیر، با اشاره به تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان و تاریخ دیرینه کشور و اراده جمعی مردم ایران، تاکید کرد این دو کشور به هیچ‌وجه از لحاظ قابلیت‌ها قابل مقایسه نیستند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارمنستان الهام علی اف مواد مخدر جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  در خصوص موضع وزارت ورز و جوانان در مورد تلاش مالکان جدید برای تغییر نام باشگاه استقلال اظهار داشت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وی افزود: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی

هاشمی همچنین گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی را که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخارآفرینی کنند، با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم و  ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است