Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@02:24:19 GMT

انفجار تروریستی در مسجدی در قندهار

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۲۷۰۳

منابع خبری از وقوع انفجار انتحاری در شهر قندهار افغانستان حین برگزاری نماز جمعه در بزرگترین مسجد متعلق به شیعیان در مرکز این ولایت خبر دادند. ناطقان: مقام‌های محلی به پایگاه طلوع نیوز افغانستان گفتند،‌ این انفجار طی امروز جمعه توسط عامل انتحاری صورت گرفته و بزرگترین مسجد شیعیان در استان قندهار در جنوب افغانستان را هدف گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته منابع محلی این انفجار مسجد "امام بارگاه" متعلق به شیعیان را واقع در ناحیه پلیس شهر قندهار هدف گرفت و به هنگام برگزاری نماز جمعه رخ داد.

شاهدان عینی تعداد تلفات این انفجار را بالا تخمین زده‌اند، اما هنوز آمار دقیقی در این زمینه منتشر نشده است.

در همین حال اسکای نیوز به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد در این انفجار ۳۰ تن کشته و ۶۰ تن زخمی شدند این درحالی است که الجزیره شمار قربانیان را ۳۳ کشته و ۵۷ زخمی اعلام کرد.

خبرگزاری المیادین هم از افزایش تلفات این انفجار خبر داده و شمار زخمی‌ها را ۲۰۰ تن اعلام کرده است.

همچنین هنوز گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته است.

نیروهای طالبان پس از بمباران برای بستن تمام راه‌های منتهی به مسجد شتافتند.سخنگوی وزارت کشور طالبان هم گفت برای تحقیقات بیشتر این رویداد یک تیم ویژه به محل رویداد اعزام شده است.

هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در مسجد "سید آباد" در منطقه "خان آباد" قندوز در شمال افغانستان ۱۲۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را که محکومیت‌های گسترده را به دنبال داشت برعهده گرفت.

بمباران قندوز پس از خروج نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده از افغانستان شدیدترین بمباران بود. منبع: ایسنا برچسب ها: انفجار تروریستی ، مسجد شیعیان ، قندهار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انفجار تروریستی مسجد شیعیان قندهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت

منابع مردمی از ولسوالی مرغاب ولایت غور می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب در بازار شورابه مرکز این ولسوالی خسارات مالی برجای گذاشته است.

منابع رسمی از ولایت غور تائید می کنند که در پی بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی مرغاب این ولایت ۵۰ دکان تخریب شده و اجناس آنان از بین رفت.

همچنان گفته شده که یک باب دواخانه و یک دکان تیل فروشی نیز در پی سرازیرشدن سیلاب تخریب شده است.

گفته می شود راه های مواصلاتی این ولسوالی نیز به روی رفت‌وآمد بسته شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ شماری دیگر شهید و زخمی شدند
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان