Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - قیمت انواع سکه و طلا در هفته سوم مهرماه با توجه به افت نرخ دلار در مدار نزولی قرار داشت و حباب سکه هم به 340 هزار تومان کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بازار سکه و طلا در سومین هفته مهرماه برخلاف هفته‌های پیشین که نوسانی چندانی نداشت، سیر نزولی را در پیش گرفته بود.
بر همین اساس در بازار سکه، در روز شنبه سیر نزولی را شروع کرد و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با یکصدهزارتومان کاهش در مقایسه با روز پنجشنبه با رقم 11 میلیون و 780 هزار تومان معامله شد و فردای آن روز بهای آن50 هزار تومان کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهای سکه در دومین روز هفته دوباره نزولی بود و قیمت سکه 160 هزار تومان کاهش داشت، این افت قیمتی نه به دلیل کاهش قیمت انس جهانی طلا بلکه به دلیل ریزش نرخ ارز در بازار بود.
روز دوشنبه نیز قیمت سکه کاهش اندک 20 هزار تومانی داشت و به بهای 11 میلیون و 600 هزارتومان خرید و فروش می‌شد. در روز سه شنبه هم قیمت انس جهانی طلا تغییر نداشت اما با این حال قیمت سکه دوباره 160 هزار تومان کاهش یافت و به رقم 11 میلیون و 440 هزار تومان رسید.
قیمت سکه تا پایان هفته بر مدار نزولی قرار داشت و در روز چهارشنبه 11 میلیون و 390 هزار تومان و در روز پنجشنبه با افزایش 140 تومان رشد بهای با رقم 11 میلیون و 530 هزار تومان داد و ستد می‌شد.
قیمت‌ها در بازار طلای خام نیز در هفته مذکور نزولی بود. به این صورت که یک گرم طلای 18 عیار در روز شنبه یک میلیون و 151 هزار تومان معامله ‌شد و در روز بعد 13 هزار تومان افت قیمت داشت.
در روز دوشنبه تغییر قیمت نامحسوس بود و هر گرم طلای 18 عیار در بازار یک میلیون و 37 هزار تومان تعیین شد. سه شنبه دوباره افت قیمت 11 هزارتومان برای هر گرم طلای 18 عیار را شاهد بودیم و با نرخ یک میلیون و 126 هزار تومان معامله می‌شد. در پایان هفته قیمت رشد اندک چهار تومانی برای هر گرم طلا ثبت شد و پرونده معامله آن با رقم یک میلیون و 140 هزار تومان بسته شد.
قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال چهار میلیون تومان نوسان داشت. به این صورت که در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر چهار میلیون و 988 هزار تومان تعیین شد و روز بعد قیمت آن 56 هزار تومان کاهش یافت.
بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه کاهش بود و در این روز با هشت هزار تومان کاهش با مبلغ چهار میلیون و 926 هزار تومان داد و ستد می‌شد.
روز سه‌شنبه دوباره شاهد کاهش قابل توجه نرخ را داشتیم به این صورت که هر مثقال طلا برابر چهار میلیون و 881 هزار تومان بود و روز چهارشنبه برخلاف روزهای دیگر که رشد قیمتی سکه و طلا را نداشتیم هر مثال طلا 15 هزار تومان رشد داشت و پرونده این نوع طلا با رقم چهار میلیون و 941 هزار تومان در روز پنجشنبه بسته شد.
قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته نوسانی نداشت و در محدوده قیمت یک هزار و 757 تا یک هزار و 797 دلار در نوسان بود.
نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: قیمت انس جهانی طلا با توجه به تحولات اقتصادی جهانی به خصوص تحولات بازارهای نفتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش چشمگیری داشت.
محمد کشتی‌آرای افزود: این افزایش قیمت انس جهانی طلا به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسیده است و در مقایسه با ابتدای هفته با 39 دلار افزایش نرخ به یک هزار و 797 دلار رسید که این رقم طی یک ماه گذشته بی سابقه بوده است.
وی اظهارداشت: قیمت انواع سکه روز پنجشنبه در مقایسه با روز قبل آن افزایشی بود اما در مقایسه با ابتدای هفته کاهش داشت.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در روز پنجشنبه حباب سکه 340 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 80 هزار تومان کاهش یافته بود و این نشان می‌دهد که انگیزه خرید و تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته است.
وی در ادامه بیان کرد: قیمت دلار مبنای تعیین نرخ سکه و طلا است که در ابتدای هفته 28 هزار و 880 تومان بود که در پایان هفته 860 تومان کاهش هفتگی داشت که خود موجب کاهش قیمت طلا و سکه در هفته سوم مهر ماه بود.
کشتی آرای در مورد پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده گفت: در هفته آینده با توجه به مذاکرات برجامی در جریان است ممکن است قیمت ارز تحت تاثیر این اخبار قرار گیرد، البته قیمت انس جهانی نیز بی تاثیر نخواهد بود و باید دید بازارهای مالی به کدام سو حرکت می‌کنند.

1352
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار تومان کاهش یافت قیمت انس جهانی طلا چهار میلیون مثقال طلا سکه و طلا روز پنجشنبه ابتدای هفته طلا در هفته یک میلیون 11 میلیون قیمت سکه گرم طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول

نرخ سود بین بانکی در هفته‌منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش بسیار جزئی به ۲۳.۵ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بهره بین بانکی مانند هفته قبل با کاهش بسیار جزئی همراه بود؛ این نرخ در هفته منتهی به 12 اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.5 درصد رسیده است.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسیده بود. این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه.  نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول