Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس ۲۴، آتش، تنباکو و ارواح سه روش آئینی ونزوئلایی‌ها برای مبارزه با کرونا است؛ این در حالیست که این کشور، بر خلاف سایر همسایگان خود در آمریکای جنوبی از کندی واکسیناسیون و افزایش بی‌سابقه آمار ابتلا رنج می‌برد.

کشور ۲۸ میلیون نفری ونزوئلا به بالاترین نرخ آلودگی در یک هفته، ۱۰هزار نفر، دست و پنجه نرم می‌کند و به گزارش رویترز، به تازگی یک محموله ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون دوزی واکسن از کواکس دریافت کرده است با این حال مردم این کشور به جای رعایت اصول علمی به مراسم باستانی خود روی آورده‌اند.

ویکتور مدینا که با یک ضربه شعله آتشی را که روشن کرده مهار می‌کند، با پای برهنه از روی خاکسترهای سوزان آن می‌پرد و از یک روح بومی در کوه سورته، شمال غربی ونزوئلا، برای پایان دادن به همه گیری کووید -۱۹ کمک می‌طلبد.

مدینا یک شاخه سوزان را گرفته و به سر خود که با پوششی از پر آراسته شده می‌زند؛ او شاخه سوزان دیگری را نیز بدون تکان دادن گاز می‌گیرد و همزمان نوشیدنی مخصوص این مراسم را می‌نوشد.

لیسانکو که معلمی ۴۰ ساله است برای ورود به این مراسم که زیر نور شمع و در کوه یاراکوی برگزار می‌شود آماده شده؛ او می‌گوید که این کار را به افتخار الهه‌ای به نام ماریا لیونزا انجام می‌دهند تا آنها را از این همه گیری نجات دهد.

هرساله در این ایام و همزمان با بزرگداشت ملی مقاومت مردم بومی این کشور، هزاران فرد معتقد به آئین‌های باستانی گرد هم می‌آیند تا تصویر الهه‌ای را بر اساس آئین روح پرستی خود ستایش کنند.

سال گذشته و به علت محدودیت‌های کرونایی تنها ۲۰ نفر از ساکنان محلی اجازه شرکت در این مراسم را پیدا کردند.

امسال اما، اگرچه بحران اقتصادی فلج کننده‌ای این کشور غنی از ذخایر اثبات شده نفت را با کمبود سوخت مواجه کرده، مردم زیادی در این مراسم شرکت کردند، هرچند جمعیت آنها به همین دلیل، کمتر از سال‌‍های گذشته بود. 

صدها نفر قبل از شروع این مراسم که به اعتقاد مردم محلی قدرت ارواح روی زمین را نشان می‌دهد، یک دقیقه سکوت کردند تا به ۴۷۰۰ ونزوئلایی که بر اثر بیماری کووید جان باخته‌اند، از جمله دو نفر از شرکت کنندگان مراسم سال گذشته، ادای احترام کنند.

با شروع طبل نوازی شرکت کنندگان در حالی که در مقابل چهار آتش روشن شده به سرعت حرکت می‌کنند آواز می‌خوانند؛ مدینا که بسیار دودگرفته شده می‌گوید احساس خستگی می‌کند اما ۷ مرتبه این مراسم را انجام می‌دهد.

پیکره ماریا لیونزا در همه جا وجود دارد و با شمع، گل و میوه اکرام شده است. مجسمه یک سرباز بومی کشته شده نیز که برای استقلال از اسپانیایی‌ها جنگید در کنار تندیس یکی از بومیان قرار گرفته است.

در این مراسم به انواع شخصیت‌های تاریخی اعم از پزشکان، وایکینگ‌ها و حتی جنایتکاران ادای احترام می‌شود و مردم تلاش می‌کنند با آب و خون و گونه‌هایی که با سیخ سوراخ شده، به پریرا، واسطه‌ای بین ارواح و انسان‌ها کمک کنند تا شفا را به مردم هدیه دهد.

در حالت خلسه‌گونه این آئین، شرکت کنندگان با تیغ به خود ضربه می‌زنند و روی تکه‌های شیشه راه می‌روند و معتقدند ارواح به کمک آنها خواهند آمد. 

کراشناهی گونزالس، ۵۷ ساله، می‌گوید که این کوه جادویی است و کووید را درمان و مردم را از شر انر‍ژی‌های منفی رها می‌کند؛ برخی از شرکت‌کنندگان این مراسم همین حالا نیز به کووید مبتلا هستند و پریرا آنها را که برای بهبود منتظر معجزه هستند، با دود تنباکو بخور می‌دهد.

کد خبر 632160 برچسب‌ها آمریکای لاتین كروناويروس ونزوئلا تاریخ - آثار باستانی کواکس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکای لاتین كروناويروس ونزوئلا تاریخ آثار باستانی کواکس شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد