Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه با گرامیداشت هفته و اقدامات نیروی انتظامی برای برقراری نظم در جامعه عنوان کرد: نیروی انتظامی باید با انجام دقیق وظایف خود اجازه ندهند مال و ثروت مردم مورد تجاوز قرار گیرد.

وی در ادامه با یادآوری هفته وحدت و سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، عنوان کرد: مسلمانان برای دفاع از کیان امت اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه داعش و اسرائیل نباید از مسئله وحدت غافل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: مسلمانان باید در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند و شیعه و سنی با قدرت از منابع اسلام در برابر آمریکا، داعش و اسرائیل دفاع کنند.

طالبان حکومت فراگیر با مشارکت نمایندگانی از شیعه و پشتو تشکیل دهد

نماینده ولی فقیه با اشاره به تحولات کشور افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی از طالبان انتظار دارد حکومت فراگیر با مشارکت نمایندگانی از شیعه و پشتو در کشور افغانستان تشکیل دهد.

وی با اشاره به انفجار در مسجد شیعیان در قندوز افغانستان، گفت: حکومت طالبان باید رسیدگی به مصدومان این انفجار را در اولویت قرار دهد و جنایتکاران آن را محاکمه کند.

خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان حدود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و امنیت مرزهای کشور ما در آینده حکومت طالبان باید ۱۰۰ درصد تضمین شده باشد.

انتظار جمهوری اسلامی ایران از افغانستان و آذربایجان حسن همجواری است

دری نجف آبادی خاطرنشان شد: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند ولی انتظار جمهوری اسلامی ایران از افغانستان حسن همجواری است.

وی ادامه داد: همان گونه که جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه حسن همجواری دارد این کشورها نیز باید نسبت به قوانین متعهدانه رفتار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: کشور افغانستان نباید به جایگاهی برای اسرائیل و تولید مواد مخدر تبدیل شود.

امام جمعه اراک گفت: طالبان اگر می‌خواهند بگویند که از تفکر و رفتار پیشین فاصله گرفته و با داعش مرزبندی دارد باید این مهم را در عمل ثابت کند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سه میلیون تبعه افغان را در خود جای داده که حدود ۱۰۰ هزار نفر آنان در استان مرکزی زندگی می‌کنند و همواره مورد احترام بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشور آذربایجان انتظار دارد با توجه به حمایت‌هایی که از این کشور کرده‌است حسن همجواری را رعایت کرده و پایگاهی برای اسرائیل و خیانت به کشورهای همسایه نباشد.

وی اظهار کرد: رزمندگان اسلام و قرآن در هشت سال دفاع مقدس با قدرت در برابر صدام و دشمنان ایستادگی کردند و اکنون نیز از آمادگی کامل برای دفاع از کشور برخوردار هستند.

کد خبر 5328163

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک آیت الله دری نجف آبادی خطبه های نماز جمعه افغانستان جمهوری آذربایجان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی ایلام یادروز حافظ شیوع کرونا جمهوری اسلامی ایران کشور افغانستان حسن همجواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند