Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از سال ۹۶ ژئوفیزیک هوایی پهنه جنوبی خراسان شمالی را با استفاده از بالگرد بر روی هفت هزار کیلومتر مربع از مساحت این استان آغاز کرد و به انجام رساند اما تاکنون امکان آزاد سازی و واگذاری محدوده های معدنی به متقاضیان فراهم نشده است.

پهنه های مزبور مربوط به شهرستان های اسفراین، فاروج و جاجرم به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شد که این سازمان نقشه برداری هوایی و انجام مطالعات و پی‌جویی در این منطقه را به اجرا درآورد اما  بدلیل عدم آزاد سازی پهنه امکان واگذاری محدوده ها فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی ظرفیت ها و مناطق امیدبخش معدنی جنوب استان صورت گرفت و در آن هفت هزار کیلومتر مربع از منطقه شرق و جنوب استان در شهرستان های فاروج، اسفراین و جاجرم نقشه برداری شد.

علی اصغر رضازاده با بیان اینکه در این زمینه ۴۵ میلیاد ریال اعتبار از منابع سفر رهبری هزینه شده است، گفت: نتایج اولیه این مطالعات ارائه شده  اما هنوز پهنه آزاد نشده است تا امکان ثبت آن فراهم شود .

وی افزود: در این زمینه در سال های اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزاد سازی پهنه مکاتبه کرده ایم اما هنوز خبری از آزادسازی نیست.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پهنه های معدنی باید آزاد شود اما با توجه به تغییر و تحول دولت فعلا متوقف است.

وی افزود: ۲ پهنه معدنی در استان مطالعه شده، یکی از پهنه های معدنی در اختیار سازمان زمین شناسی و یکی در اختیار ایمیدرو است که برای پیجویی و اکتشاف ذخایر بوکسیت  مطالعه شده، البته ایمیدرو نتایج مطالعه را در اختیار قرار داده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: سازمان زمین شناسی هم مناطق امید بخش را مشخص و معرفی کرده و قرار است محدوده امید بخش دوباره مورد مطالعه قرار گیرد تا برای ورود متقاضیان آزاد سازی شود.  

میزان ذخایر قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می شود.

در کشور ۶۸ ماده معدنی شناخته شده که خراسان شمالی ۲۸ نوع آن را دارد.

برچسب‌ها بجنورد ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت بجنورد ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی معدن و تجارت خراسان شمالی سازمان زمین شناسی آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان از دستگاه‌ها خواست روند خدمت‌رسانی را تسریع کنند و گفت: در روزهای آینده به‌واسطه حضور استاندار در مرکز، کمک‌های ملی خواهیم گرفت و براساس بازه زمانی، کارها را پیش می‌بریم.

موسی فکور امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این نشست به‌صورت اضطراری، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد. ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.

وی حادثه آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم را بسیار تلخ دانست و گفت: مردم همه دارایی خود را از دست دادند و ساختمان‌های مسکونی و تجاری به تلی از خاک تبدیل شدند، البته نوع سازه چوبی منطقه در تشدید این حادثه نقش داشت.

معاون استانداری گیلان با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: کارشناسان باید علت دقیق حادثه را بررسی کنند، به‌دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

فکور با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم برای اصلاح و بازسازی واحدهای حادثه‌دیده، بیان کرد: باید آمارهای درست و مناسب داشته باشیم و تعداد دقیق واحدهای تجاری و مسکونی و ابعاد این واحدها را مشخص کنیم، سپس آواربرداری انجام شود تا موقعیت‌ها به هم نخورد.

وی کمک‌رسانی به مردم را براساس نیاز منطقه دانست و اظهار کرد: باید دستگاه‌های متولی را تعیین و تقسیم کار کنیم، البته مهار آتش به‌صورت کامل انجام شده و روند اسکان و ساماندهی و تغذیه خانواده‌های آسیب‌دیده مناسب است.

وی با بیان اینکه امروز باید برای سازه‌های آینده تصمیم بگیریم تا چنین حوادثی تکرار نشود، ادامه داد: می‌توان به جای سازه چوبی، از نمای چوب استفاده کرد تا مردم و کشور متحمل خسارت نشوند.

فکور با توجه به اولویت‌بندی نیازهای مردم منطقه، گفت: ایجاد روشنایی معابر در مناطق خسارت‌دیده برای تردد ماشین‌آلات و امنیت در شب ضرورت دارد.

معاون استاندار گیلان به مشکلات نقشه‌برداری اشاره و بیان کرد: باید حدود اربعه ساختمان‌ها را رعایت کنیم، سپس آواربرداری انجام شود. سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید کار کارشناسایی و تعیین خسارت همه پلاک‌ها را آغاز کنند.

وی شهرک امامزاده ابراهیم را مقصد گردشگری دانست و افزود: در بازنگری طرح هادی این روستا می‌توان از سازه بتنی با نمای چوب و یا محلول کندسوز روی سازه‌های چوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی