Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع فدراسیون فوتبال از توافق عجیبش با یک شرکت مشکوک هنگ کنگی ابهامات این همکاری را بیشتر کرده است. همکاری عجیبی که نهادهای نظارتی را هم نسبت به این موضوع حساس کرده است.

به گزارش طرفداری، ساعاتی پس از آن که رسانه طرفداری در گزارش ویژه ای به پرونده VAR در ایران پرداخت و نوشت: «شرکت هنگ کنگی را بلژیکی جا زدند؛ خرید تجهیزات تلویزیونی به جای VAR، پنجاه درصد گران تر از بازار!» برنامه ورزشگاه به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری و اجرای حافظ کاظم زاده به موضوع VAR پرداخت و زوایای پنهان توافق فدراسیون با شرکت به ظاهر بلژیکی را برملا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که معمولا این طور مواقع شهاب عزیزی خادم علاقه ای به پاسخگویی ندارد، حسین شریفی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال روی خط آمد و با پاسخ هایش همه را مات و مبهوت کرد؛ پاسخ هایی که با مستندات موجود فرسنگ ها فاصله دارد.

اصل ماجرا این است که یک شرکت روسی که در ایران نمایندگی دارد برای همکاری با فدراسیون در مناقصه شرکت کرده اما فدراسیون ترک تشریفات گرفته تا از طریق غلامرضا علیخانی که قبلا به اسم شرکت رابر دومان نماینده شرکت تامین کننده پوشاک تیم ملی در ایران شده، با یک شرکت هنگ کنگی که به اصرار بلژیکی نامیده می شود، همکاری کند. این همکاری منجر به واردات دستگاهی به ایران شده که نه فیفا آن را یک دستگاه استاندارد می داند و نه کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر است برای آن داور و یا حتی اپراتور به ایران بفرستد. برنامه ورزشگاه تمام این موارد را مورد اشاره قرار داد اما نماینده فدراسیون تلاش کرد فدراسیون را از این مخمصه خودساخته بیرون بکشد.

آنهایی که چهارشنبه شب برنامه ورزشگاه را ندیدند، بی شک یک نمایش کمدی موقعیت را از دست دادند. دست و پا زدن های نماینده فدراسیون فوتبال برای عبور از باتلاقی که ست تاپ باکس خریداری شده از شرکت هنگ کنگی به اسم تجهیزات سیستم کمک داور ویدئویی بلژیکی در فوتبال ایران درست کرده، حتی مخاطبی که از ماجرا خبر نداشت را به خنده وا می داشت. به خصوص آن جا که روابط عمومی فدراسیون فوتبال مرزهای شوخی را جا به جا کرد و گفت:

شرکتی که فدراسیون با آن به توافق رسیده بلژیکی است اما برای آن که بازار بزرگ چین را در اختیار بگیرد، ثبت شرکت را در هنگ کنگ انجام داده است!

بازار چین؟ فتح بازار چین با ثبت شرکت در هنگ کنگ؟ اگر شرکتی بخواهد بازار چین را فتح کند، چرا باید در هنگ کنگ ثبت شود؟ در همان چین ثبت شرکت انجام می دهد. اصلا مگر این شرکت نخود و لوبیا یا نودل تولید می کند که چشم به بازار چین به عنوان یک کشور پرجمعیت داشته باشد؟ مگر نمی گویید تولیدات این شرکت تجهیزات VAR است؟ چنین تجهیزاتی در اروپا که بیشتر از چین کاربرد دارد، مگر آن که فیفا بی سر و صدا مقر خود را از زوریخ به پکن برده باشد یا در چین همزمان سری آ و لالیگا و لیگ برتر انگلیس و بوندس لیگا برگزار شود! جالب این جاست که این شرکت فقط در تایلند و آرژانتین در حال پیاده سازی تجهیزات خود است و هیچ فعالیتی در فوتبال چین ندارد.

این حرف حسین شریفی تنها یک پیام می تواند داشته باشد؛ شرکت هنگ کنگی که فدراسیون فوتبال با آن توافق کرده، تولید کننده تجهیزات تلویزیونی است و کار اصلی اش تولید سیستم کمک داور ویدیویی نیست و با وصله و پینه یک محصولی را تحویل فدراسیون فوتبال ایران می دهد.

درباره قرارداد و توافق فدراسیون فوتبال با این شرکت به ظاهر بلژیکی، حرف زیاد است…

 

بیشتر بخوانید:

شرکت هنگ کنگی را بلژیکی جا زدند؛ خرید تجهیزات تلویزیونی به جای VAR، پنجاه درصد گران تر از بازار!

مجری تلویزیون: شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، بلژیکی نیست، مشکوک است!

اعتراف فدراسیون فوتبال به دخالت شریک تجاری نایب رییس فدراسیون در قرارداد VAR

حقایق تکان دهنده از اصرار به ورود VAR به ایران

ورود نهادهای نظارتی به قرارداد VAR در فدراسیون فوتبال

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال شرکت هنگ کنگی بازار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت پرسپولیس رد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ در خصوص استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ 26 بهمن ماه 1402 و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902132

دیگر خبرها

  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • شکایت پرسپولیس رد شد
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • بولونیا بند خرید 9 میلیون یورویی الکسیس سالماکرز از میلان را فعال می‌کند
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال