Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیساریای عالی انتخابات عراق به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی و اجرایی انتخابات در این کشور در تازه‌ترین اطلاعیه خود در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱، اعلام کرد که شمارش آرای شعب اخذ رأی باقی مانده در حال انجام است و به زودی نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

به نوشته وبگاه ناس نیوز، در این اطلاعیه آمده است که در نتایج اولیه اعلام شده، آرای ۳۶۸۱ شعب اخذ رأی لحاظ نشده بود و تاکنون ۷۰ درصد آرای این شعب شمارش شده و به زودی پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد عراقی سپس گفت که پس از اعلام آرای باقی مانده احزاب و افراد سه روز مهلت دارند تا برای بار دوم اعتراض خود را اعلام کنند. همچنین روند شمارش آراء با حضور تیم بازرسان سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناظران محلی و کمیته عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد.

کمیساریای عالی انتخابات در اطلاعیه دیگری خبر داد که تاکنون ۳۵۶ اعتراض از سوی افراد و احزاب در خصوص نتابج اولیه اعلام شده دریافت کرده است و همه آن‌ها بررسی خواهد شد.

شمارش آراء انتخابات پارلمانی عراق که پس از پایان برگزاری آن در ساعت ۱۸:۰۰ یکشنبه پیش (۱۰ اکتبر)، آغاز شد، هنوز نهایی و رسمی اعلام نشده است اما طبق جدیدترین آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق از نحوه توزیع کرسی‌های پارلمانی میان ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی مختلف، جریان صدر با ۷۲ کرسی در صدر قرار دارد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» و ائتلاف دوله القانون به ریاست «نوری المالکی» هر یک با ۳۷ کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

با آنکه جریان صدر در این انتخابات موفق به کسب بیشترین کرسی‌ها در مقایسه با رقبای انتخاباتی‌اش دارد، اما برای تشکیل دولت جدید، همچنان نیازمند همپیمانی با سایر گروه‌های پارلمانی است و به همین دلیل رایزنی‌ها و اقدامات اولیه برای این امر را آغاز کرده است.

پربیننده ترین پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری‌ ها در مشهد و جده توافق باقری و مورا برای ادامه رایزنی‌ ها در بروکسل توصیه برجامی قطر به اعراب کاخ سفید: ایران زیاد بخواهد مذاکره به جایی نمی‌ رسد نشنال: ایران و اروپا بر سر زمان شروع مذاکرات برجام اختلاف دارند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق کمیساریای عالی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از نهایی شدن لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری با عنوان لیست جبهه انقلاب برای دور دوم انتخابات خبر داد.

بر این اساس کاندیداهای حاضر در لیست به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده