Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام امید گنجه در خطبه های نماز جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در جمع نمازگزاران شهرستان باشت به مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و گفت: مهمترین مناسبت، هفته وحدت است مشکلی که در جوامع اسلامی وجود دارد ناشی از تفکر غیر تقریبی و ناشی از تفکر تکفیری است که تکفیر تنها مختص به اهل سنت نبوده بلکه رگه‌هایی از آن در شیعه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما چه زمینه هایی برای وحدت میان مسلمانان وجود دارد که بتوانیم شعار وحدت را عملی کنیم از جمله این زمینه‌ها اعتقادات مشترک میان مسلمانان است مسلمانان خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله واحد دارند که همگی از اشتراکات میان مسلمانان به شمار می‌روند.

امام جمعه باشت گفت: مسلمانان مراسم حج واحد دارند مناسک حج را همه قبول داشته و هر ساله میلیون‌ها مسلمان از همه جای جهان جمع می‌شوند همچنین همه فرق اسلامی به وجود موعود اعتقاد دارند که البته اختلافاتی بعضاً در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: مسلمانان احادیث مشترکی بین خود دارند که از جمله آنها حدیث کساء و حدیث اثنا عشر است همه مسلمانان دشمن مشترک دارند که آمریکا و اسرائیل و غرب دشمن مشترک مسلمانان بوده همچنین ۹۵ درصد اهل سنت نسبت به اهل بیت محبت دارند مسلمانان جهان در منطقه آسیا در کنار هم همسایه بوده و اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.

گنجه در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این هفته را به سبزپوشان پلیس تبریک گفته آنها زحمات زیادی متقبل می شوند و باید قدردان ایجاد امنیت از سوی پلیس باشیم.

وی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سفر پر خیر و برکت و متفاوتی نسبت به سفر روسای جمهور گذشته بود در این سفر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد گذاشته شد که مبلغ کمی نیست بی سابقه بوده اما بعضی ها شائبه ایجاد کردند که این پول از کجا خواهد آمد و رئیس‌جمهور پاسخ داد وعده نداده بلکه عمل خواهیم کرد.

امام جمعه باشت گفت: این منابع برای ۲۱۷ پروژه بزرگ و کوچک تدارک دیده شده بیشتر آنها تا سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

گنجه افزود: در جلسه شورای اداری نیز وزیر نفت وعده‌های خوبی در زمینه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی به شهرستان باشد داد که از جمله آنها تکمیل مصلا و مشکلات مربوط به حوزه علمیه و مشکلات مساجد بوده و جالب است که  دغدغه آنها از ما برای پیگیری و به سرانجام رسیدن بیشتر است و به صورت پیگیر با ما در تماس هستند.

وی به جلسه ای که میان استاندار جدید و ائمه جمعه استان با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد اشاره کرد و گفت: بدون لکنت زبان و بدون تعارف مشکلات استان را به استاندار گفتیم ایشان را فردی دغدغه‌مند در زمینه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی می‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت زبان نماز جمعه مسلمانان خبرگزاری فارس باشت اشاره کرد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان کلکسیونی از مشکلات استان و شهرستان را دارد که حل آن نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدعلی احمدی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره با مردم، روحیه مردمی استاندار را تجلی کرده و موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه می‌شود و اقدامات انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار در ادامه با اشاره به گستردگی مشکلات اصفهان، خاطرنشان کرد:این سومین سفر منطقه‌‌ای استاندار به شهرستان اصفهان بود و قرار است که استاندار در روزها و هفته‌های آینده از سایر مناطق مرکزی و نقاط حاشیه‌ای اصفهان بازدید به عمل آورند و بر همین اساس مشکلات و مسائل این مناطق احصا و ظرفیت‌ها شناسایی شده و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات و ظرفیت‌های اصفهان اشاره کرده و گفت: اصفهان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی زیادی دارد که در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کند اما چالش‌ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از آنها مختص اصفهان هستند و بسیاری از شهرستان‌های استان مشکلات مربوط آلودگی هوا، فرونشست، ترافیک و مسائل مربوط به جمعیت شهری را ندارند اما در اصفهان این مشکلات بسیار پررنگ بوده و رفع آن نیازمند اهتمام جدی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مشکلات اصفهان کلکسیونی مشکلات استان و خود شهرستان است، گفت: حل این مشکلات نیاز مند توجه ویژه‌ای است؛ همان طور که در سطح کشور استان اصفهان را به عنوان استان برخودار می‌شناسند متاسفانه در سطح استان تصور می‌شود که شهرستان اصفهان یک شهرستان برخوردار است درحالی آمارهای ما خلاف این مهم را نشان می‌دهند و انتظار داریم که این موضوع به شکلی حل شود.

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

وی افزود: علاوه بر این برخی از ادارات کل به دلیل حجم و گستردگی کار، نسبت به مسائل شهرستان غفلت می‌کنند و این غفلت‌ها بیشتر از سمت دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که اصلا در شهرستان نمایندگی ندارند و بهبود ساختار‌های ناکافی در سطح شهرستان مستلزم تدابیر ویژه است.

فرماندار یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان، 82 روستا زیرمجموعه یک بخشداری هستند درحالی که متوسط روستای یک بخشداری در سطح استان و سایر نقاط کشور، حدود 20 روستاست و باید بدانیم که جمعیت برخی از روستاهای ما معادل جمعیت سایر شهرهای استان است و بهبود ساختار‌های اداری و نیروی انسانی در شهرستان، نیازمند پیگیری‌های مجدانه است.

وی ادامه داد: اعتبارات و بودجه‌‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد، با توجه به میزان مشکلات و جمعیت کافی نیست و در این زمینه نیز نیازمند پیگیری‌های ویژه هستیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات